ارجاع ۵۰ متخلف حوزه فرآورده‌ های دامی به مراجع قضایی در کرمان

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: در هشت ماهه نخست سالجاری طی ۴۷ هزار مورد بازدید نظارتی نیروهای این اداره کل از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بیش از ۵۰ مورد پرونده قضایی برای متخلفین بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حسین رشیدی، گفت: نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در تمامی ایام سال بویژه ایام منتهی به نوروز و ماه مبارک رمضان، عید قربان، تاسوعا و عاشورا، شب یلدا و ... به صورت شبانه روزی بر مراکز تولید، نگهداری، حمل و نقل و توزیع برقرار می باشد.

وی افزود: در هشت ماهه نخست سالجاری طی ۴۷ هزار مورد بازدید نظارتی نیروهای این اداره کل از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی در استان بیش از ۵۰ مورد پرونده قضایی برای متخلفین بهداشتی تشکیل گردید.

این مقام مسئول تصریح کرد: تخلفات این پرونده ها در زمینه رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، تخلف در عرضه مواد پروتئینی، کشتار و عرضه غیرمجاز فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی می باشد.

دکتر رشیدی بیان کرد: با هدف الزام بهره برداران و تولیدکنندگان فرآورده های خام دامی برای ارتقای سلامت و کیفیت محصولات تولیدی و همچنین صیانت از سلامت و امنیت غذایی در جامعه، طی عملیات نظارت بهداشتی و شرعی که از سوی کارشناسان دامپزشکی بر روند تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی انجام می شود، شرایط و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور بررسی خواهد شد.

وی ابراز داشت: در صورت عدم رعایت مناسب موارد ذکر شده به فرد متخلف هشدار داده خواهد شد و در صورت تکرار مطابق قانون متخلفین جهت تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده خواهند شد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: در طی هشت ماهه سالجاری از ۳۷۸ مورد از فرآورده های خام دامی و قابل مصرف، نمونه برداری شد و یکهزار و ۳۷۶ مورد غیر بهداشتی مشاهده گردید؛ که تذکرات لازم در این زمینه داده شده و بیش از ۵۰ مورد از متخلفین برای تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شده اند.

دکتر رشیدی اظهار داشت: همچنین در این مدت عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی ۲۵۵ هزار و ۱۶۷ راس دام در کشتارگاه های دام و عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی بر ۲۰ میلیون و ۵۷۶ هزار و ۸۶۲ قطعه طیور در کشتارگاه های طیور توسط نیروهای این اداره کل صورت پذیرفته است.

وی اذعان داشت: شهروندان گوشت مصرفی را از مراکز معتبر عرضه فرآورده‌ های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسب که دارای تاریخ انقضا، تاریخ، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲ ادارات دامپزشکی استان کرمان تماس برقرار کنند و موارد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha