دانشگاه علوم پزشکی کرمان از نظر اعتبار بین المللی جایگاه ویژه ای دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه تیپ یک است و از نظر اعتبار بین المللی جایگاه ویژه ای دارد، که در بسیاری از حوزه ها رتبه ی اول را داراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین دکتر علی عارفی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی و مجموعه دادگستری کل استان کرمان تقدیر و تشکر کرد و گزارشی در خصوص عملکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان و واحد های زیر مجموعه آن ارائه کرد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه تیپ یک است و از نظر اعتبار بین المللی جایگاه ویژه ای دارد و در بسیاری از حوزه ها رتبه ی اول را داراست و حدود ۷۰۰ نفر عضو هیات علمی فعالیت دارد.


مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدود ۲۵ هزار کارمند، ۱۷ هزار دانشجو و یک هزار و ۵۰۰ هیات علمی در دانشگاه های علوم پزشکی کل استان کرمان فعالیت دارند، گفت: تاکنون چندین همایش بین المللی از جمله دین و طب و ترجمان قرآن کریم، هم دانشگاهی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ... در دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شده است.


حجت الاسلام عارفی اظهار داشت: هم اکنون برنامه مشترکی بین دادگستری، بهداشت و بهزیستی به منظور ارائه آموزش های قبل از ازدواج اجرایی شده است، که روند اجرایی این طرح باید بهبود یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان نیز در این دیدار افزود: دانشگاه ها در کشور ما یک فرصت بسیار خوبی است که به برکت خون شهدا و تحت رهبری های داهیانه امامین انقلاب اسلامی فراهم شده است.


حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی اظهار داشت: دشمن به دلیل موفقیت های حاصل شده در دانشگاه ها، چشم طمع به این حوزه دارد و حوزه نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها با بصیرت افزایی و آگاه سازی دانشجویان و اساتید، نقشه های دشمنان را برملا می کنند.


وی تصریح کرد: بحمدالله هم مدیران، هم اساتید و هم دانشجویان اگاه هستند و نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها نیز تدابیر بسیار خوبی داشته اند.


رئیس کل دادگستری استان کرمان، عنوان کرد: در حوادث اخیر، توجه خاصی به استان کرمان وجود داشت و در این استان تحریکات بسیار زیادی نسبت به سایر جاها وجود داشت و در این رابطه باید از مردم تشکر کرد که اجازه ندادند فرصت موج سواری برای دشمنان ایجاد شود.


حجت الاسلام حمیدی، ضمن بیان این مطلب که دشمنان به دنبال ایجاد فاصله بین دانشجویان و گروه های جهادی، روحانیون و... است، تاکید کرد: رصد فضای جامعه و دانشگاه و کم کردن نارضایتی باید همواره مورد توجه باشد، تا بهانه ای به دست دشمن نباشد که بتوانند موج سواری کنند

وی از تلاش های جامعه پزشکی در دوران کرونا تقدیر و ضمن بیان این مطلب که این قشر از جان و دل در خدمت مردم بودند و شهدای زیادی در حوزه سلامت و درمان تقدیم انقلاب شدند، خاطرنشان کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان وظیفه سنگینی بر عهده دارد، تا بتواند زمینه تربیت پزشکان عالم، دانشمند و مومنی را فراهم آورد، که ضمن مجهز بودن به سلاح ایمان، مراتب علمی و پزشکی را طی کرده و در جامعه تاثیرگذار باشند.

دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha