بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

آئین تشییع و تدفین شش کبوتر خونین بال و گمنام دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با حضور فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دیار سردار دلها، با حضور سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشور، استاندار، فرمانده سپاه ثارالله، خانواده های شهدا و مردمان شهیدپرور دیار کریمان برگزار شد.

تابوت ها در میان اشک ها و صدای نوحه بر روی دست ها تشییع شد و همه با شهدا پیمان بستند. مادرانی که فرزند مفقودالاثر داشتند با عکس فرزندانشان آمده بودند، کسی چه می دانست که شاید فرزند گم شده این مادر یکی از این شهدا باشد.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

سردار باقرزاده در این مراسم اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور ۴۰۰ شهید گمنام تشییع شدند و حضور مردم در مراسم تشییع شهدای گمنام میثاق دوباره و نشانه پیوند اجتماعی و نمودی از اقتدار حاکمیت نظام اسلامی است که حرف همه مردم ایران است .

وی افزود: نظام اسلامی در امر امنیت ملی با کسی شوخی ندارد، همانگونه که شهدا اینگونه بودند، که در زمان جنگ و زمانی که حقیقت دشمنی دشمن مشخص شد، این مردان خدا به میدان نبرد شتافتند و صداقت خود را ثابت کردند.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در زمان جنگ حقیقت و میزان صداقت مشخص می‌ شود و در این فتنه‌ ها و اغتشاشات بار دیگر دوستان و دشمنان خود را شناختیم، گفت: امروز میثاق ما ترجمانی از این معنا است؛ که تا پای جان در مکتب شهیدان ثابت و استوار ایستادیم و همه اینها نشانه‌ ای از حیات معنوی جامعه و نشانه‌ ای از تولای جامعه نسبت به امام عادل جامعه و تبری از دشمنان امام جامعه است.

سردار باقرزاده تصریح کرد: امروز حضور پرشور مردم در تشییع شهدای گمنام نشانه‌ ای از استمرار راه نورانی حاج قاسم است. کسی که در همه عمر به دنبال تولید قدرت و محبوبیت برای جمهوری اسلامی بود و دشمن امروز قدرت و محبوبیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

وی ابراز داشت: امروز صرفاً بحث قدرت نرم و سخت که برخی کشورها آن را در اختیار دارند مطرح نیست؛ نظام جمهوری اسلامی امروز قدرتی دارد که دشمنان ندارند و آن قدرت الهام بخشی است که شهیدانی همچون حاج قاسم برای انقلاب به ارمغان آوردند.

وی خاطر نشان کرد: امروز همه مباهات می‌ کنیم که مردانی را تا عرش بدرقه می‌ کنیم که هیچگاه با دشمن سازش نکردند و با اخلاص خود به سوی خدا دعوت شدند. این شهدا بر کشتی نجات سوار شدند و با نسیم یقین به سوی لنگرگاه رضوان الهی پیش رفتند.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

فاطمیه امسال استان کرمان میزبان ۱۱ کبوتر گمنام بود که شش شهید در شهر کرمان و ۵ شهید نیز در شهرستان های رفسنجان، سیرجان، بم، جیرفت و نرماشیر تشییع و تدفین شدند.

پیکر مطهر ۶ نفر از این شهدای گمنام امروز همزمان با سالروز شهادت فاطمه زهرا(س) از چهارراه سمیه تا چهارراه ولیعصر(عج) کرمان بر روی دستان مردم شهید پرور شهر کرمان تشییع و در ستاد فرماندهی جنوب شرق ارتش، بلوار شهید سعیدی، بلوار پزشک، بوستان شهید مطهری، بلوار شهید دستغیب و دانشگاه تحصیلات تکمیلی ماهان به خاک سپرده شدند.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

۵ شهید دیگر نیز در شهرستان سیرجان: هماشهر _ شهرستان رفسنجان: ورودی شهر رفسنجان_ شهرستان جیرفت: شهر بلوک_ شهرستان بم: شهر قطب آباد و شهرستان نرماشیر: نظام شهر تشییع و تدفین شدند.

این شهدا مربوط به عملیات های بدر، خیبر، کربلای ۵ و ۶ و تک دشمن بودند.

بدرقه مردان خدا تا عرش در دیار سردار دلها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha