امام جمعه موقت سیرجان: الگوی جوانان ما حاج قاسم است

امام جمعه موقت سیرجان در خطبه های نماز جمعه این شهرستان گفت: جوانان ما الگوی خود را شهید حاج قاسم سلیمانی می‌ دانند و دشمنان از این الگو شدن سردار دلها نگران و ناراحت اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛حجت الاسلام حیدری، با توصیه به تقوای الهی ایمان و عمل صالح را موثر در موفقیت عنوان و اشاره کرد: ایمان و عمل صالح، ارکان اساسی قرب الی الله بوده که شرط رسیدن به کمال و سعادت بشر ذکر شده اند.

وی، بصیرت را تشخیص حق از باطل عنوان و بیان کرد: بصیرت همچون قطب نمایی است که در تاریکی ها و دریای مواج، مسیر را به آدمی نشان می دهد و توطئه و نقشه های دشمنان علیه ما را خنثی می کند.

امام جمعه موقت سیرجان در باب بصیرت به واقعه حکمیت در زمان مولا علی (علیه‌السلام) اشاره کرد و گفت: حادثه حکمیّت در سرزمین صفین، از حوادث بی سابقه تاریخ اسلام به شمار می رود؛ که أمیرالمؤمنین(علیه السّلام) در دو قدمی پیروزی قرار داشت و اگر یاران نادان و ناآگاه او دست از حمایت حضرت بر نمی داشتند یا لااقل برای او ایجاد مزاحمت نمی کردند، چشم فتنه را از کاسه در می آورد، بصیرت امروز به ما می گوید که نگاه ما و کردار ما مطابق با امر ولی فقیه باشد.

حجة الاسلام والمسلمین شیخ حسین حیدری نسب در خطبه های نماز جمعه شهرستان سیرجان، با اشاره به سومین سالگرد شهادت سردار دلها، گفت: الگوی امروز جوانان ما، سردار دل هاست و این شخصیت بزرگ ملی و مذهبی ۴۰ سال بدون ادعا و هیاهو و درجه و حتی بدون بازنشستگی لباس رزم برتن داشت.

وی افزود: حاج قاسم در جبهه مبارزه با استکبار و ظلم ایستاد و هرگز از دشمنان اسلام ترس نداشت و با تقویت جبهه مقاومت، قدرت استکبار جهانی را در جهان گرفت.

امام جمعه موقت سیرجان تصریح کرد: راز محبوبیت حاج قاسم؛ اخلاص، عشق و ایمان به خدا بود، که توانست با این محبوبیت و معامله با خدا لشکرهای حزب الله، زینبیون، انصارالله، حشد الشعبی و نیروهای دفاع ملی سوریه را تشکیل دهد و سپاه قدس نقش محوری در تشکیل جبهه مقاومت داشته باشد و ثمره مدیریت، تلاش ها و مجاهدات های بی نام و نشان این مرد مبارز در منطقه، اخراج آمریکا از منطقه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدی نسب به تشییع باشکوه ۴۰۰ شهید در ایام فاطمیه در سراسر کشور پرداخت و عنوان کرد: دفاع مقدس نقطه عطفی برای ایستادگی و مقاومت در تمام دنیا است و فرهنگ ایستادگی و مقاومت به برکت خون شهدا شکل و توسعه یافته است.

وی ابراز داشت: امروز بسیاری از ملت ها و جوانانِ آن ها در سراسر جهان از این الگو و فرهنگ به عنوان بهترین و اساسی ترین راه مقابله با استکبار بهره می گیرند و این افتخار برای جوانان ما هم جهانی شده است.

خطیب جمعه سیرجان، با قدردانی از مردم شهرستان سیرجان در تشییع باشکوه شهید گمنام گفت: ملت ما در کنار آرمان های شهداء ایستاده است و این عزت را از دست نمی دهد و به این مهم معتقد است که شهدای گمنام یکی از قله های رفیع مقاومت و ایستادگی هستند.

حجت الاسلام حیدری، به مناسبت گرامیداشت نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، پیرامون بصیرت توضیحاتی ایراد و خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی دشمن شناسی و اقدام به موقع علیه دشمنان که با هوشیاری ملت ایران و در صحنه بودن جوانان این فتنه در نهم دی ماه ۱۳۸۸ رفع شد.

وی یادآور ‌شد: ملت ایران می داند که امروز دشمنان ملت و کشور ایران به دنبال تجزیه کشور هستند و نباید فراموش کنیم، این دشمن مستکبر از اول انقلاب هم مقابل ملت ایران و نظام اسلامی ایستاد تا به اهداف شوم خود برسد، اما با بصیرت جوانان و ملت ما هرگز نمی تواند به آرزوهای دیرینه خود برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha