امام جمعه سیرجان: انگیزه خدایی خدمت به مردم، کلید موفقیت مسئولین است

امام جمعه جدید شهرستان سیرجان در اولین نماز جمعه ای که با امامت وی در سیرجان برگزار شد، گفت: انگیزه خدایی برای خدمت به مردم، مهم‌ ترین کلید موفقیت برای مسؤولین خواهد بود و ما در عرصه خدمت به مردم، یکی و متحد هستیم و باید با همراهی و همدلی از راهنمایی و حمایت قشرهای مختلف مردم بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس مسلمی زاده امام جمعه جدید سیرجان امروز جمعه ۱۶ دی ماه با استقبال قشرهای مختلف مردم وارد این شهر شد و پس از طی مسیر از میدان انقلاب تا مصلای نمازجمعه، در پارک شهید هادی به شهدای گمنام ادای احترام کرد.

مراسم استقبال از حجت الاسلام والمسلمین «شیخ عباس مسلمی زاده» امام جمعه سیرجان، امروز( ۱۶ دی ماه) با حضور پر شور مردم، خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، روحانیون و مسوولان برگزار شد

پیش از خطبه های نماز جمعه سیرجان نیز، حجت الاسلام علی حسنی سعدی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کرمان حکم جدید حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده را قرائت کرد.

امام جمعه سیرجان در معیت فرماندار و سایر مسئولین به شهدای گمنام شهرستان ادای احترام کرد و نماز جمعه این هفته را اقامه نمود.

امام جمعه سیرجان: انگیزه خدایی خدمت به مردم، کلید موفقیت مسئولین است

امام جمعه جدید شهرستان سیرجان؛ در خطبه اول نماز جمعه این شهرستان، از امام جمعه سابق حجة الاسلام و المسلمین سید محمود حسینی قدردانی و اظهار کرد: ایشان از سادات و بزرگان سیرجان و منطقه بودند و هستند.

وی افزود: حجت الاسلام حسینی، پس از قریب به ۱۵ سال امامت جمعه این شهر، هیچ گونه کوتاهی در ادای وظیفه نداشتند و منشأ خیرات و برکات و عمران و آبادانی در خیلی از مکان های مذهبی شدند و با کارنامه ای درخشان و به یاد ماندنی برای مردم سیرجان، جهت ادامه خدمت به امامت جمعه نی‌ ریز استان فارس منصوب شدند.

امام جمعه جدید سیرجان گفت: انگیزه خدایی برای خدمت به مردم، مهم‌ ترین کلید موفقیت برای مسؤولین خواهد بود و ما در عرصه خدمت به مردم، یکی و متحد هستیم و باید با همراهی و همدلی از راهنمایی و حمایت قشرهای مختلف مردم بهره مند شویم.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده؛ شهرستان سیرجان را دارای قابلیت ها و ظرفیت های والا و خدادادی خواند و ابراز داشت: این شهرستان علاوه برداشتن لقب دارالحسین، دارالمؤمنین هم هست و مردم ولایی و مؤمن این شهرستان همیشه در خدمت به اسلام و حفظ ارزش های اسلامی پیشگام و پیش‌قدم بودند.

وی تاکید کرد: امروز هم در عرصه های فکری، فرهنگی، اقتصاد و تجارت، فرهنگ و ادب چیزی کم نداریم، اما باید از ظرفیت های خدادادی شهرستان با مدیریت واحد و همدلی مضاعف استفاده کنیم.

خطیب جمعه سیرجان عنوان کرد: متأسفانه در سال‌ های بعد از انقلاب گاهی دچار برخی حواشی شدیم و هم اکنون قریب به ۶۰ مسجد در این شهر امام جماعت ندارند و خانه عالم ندارند و این یک دغدغه برای مسؤولین ارزشی و انقلابی شهرستان هست.

حجة الاسلام و المسلمین مسلمی زاده عنوان کرد: من از همین تریبون اعلام می کنم با همه رفاقت و دوستی داریم و آمدیم جمع و متحد برای پیشرفت شهرستان در سایه نظام اسلامی باشیم.

وی یادآور شد: هرکس در مسیر خط ولایت و نظام باشد، از هر حزب و گروهی با هم تلاش می کنیم، تا ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه حاکم شود و مردم هم در نظام اسلامی همراهی خواهند کرد؛ لذا وحدت و دوستی، ما را در مسیر تعیین شده زودتر به مقصد می‌ رساند.

امام جمعه جدید سیرجان به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی هم اشاره و بیان کرد: مردم ما خیلی خوب و بی نظیر در حفظ میهن و نظام اسلامی هستند و ببینید در این ایام چگونه در مراسم متعدد، به ویژه مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی سردار رشید اسلام حضور داشتند و این بهترین نمونه از بصیرت و آگاهی مردم در طی مسیرهای پیشرفت نظام اسلامی است‌ لذا باید لحظه ای از خدمت به این مردم غافل نماند.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده، در خصوصیات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم گفت: ایشان مجاهد در راه خدا بودند و هیچ‌وقت برای اسم و رسم خودش تلاش نداشتند.

وی ابراز داشت: بنده که مدت کوتاهی با این شخصیت مجاهد بودم، هیچ کس را مثل ایشان عاشق شهادت و جهاد در راه خدا ندیدم و اذعان می کنم باید ما نیز مسیر را همانند این شهید بزرگوار طی کنیم.

خطیب جمعه سیرجان، اذعان داشت: لازم می دانم از جلسات متعدد آبرومند و بزرگی که برای سومین سالگرد سردار سلیمانی در سیرجان برگزار شد؛ قدردانی و تشکر نمایم، چون سیرجان این‌گونه مردم قدرشناس دارد که هیچگاه صحنه دفاع از نظام و جبهه مقاومت را خالی نخواهند کرد و با هم برای اسلام و نظام ید واحده هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی زاده، به سالروز وفات ام البنین(سلام الله علیها)، روز تکریم مادران و همسران شهیدان اشاره و عنوان کرد: حضرت ام البنین(ع) از شخصیت های درخشان در تاریخ اسلام است و به خانواده ای منسوب است که در شجاعت، شهامت و پیکار، نظیر ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مجاهدان برای رسیدن به جایگاه شهادت به میدان رفتند و همواره همانند سردار شهید سلیمانی انتظار شهادت می‌ کشند و پیام آن‌ ها به ما این است؛ که ما هر چه داشتیم در راه خدا گذاشتیم و شما نیز در میدان باشید، از انقلاب حمایت کنید و منتظر حقیقی امام زمان (عج) باشید و برای قیامت خودتان را آماده نمائید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha