نبود حمل و نقل صادراتی، مهمترین چالش بخش کشاورزی استان کرمان

استاندار کرمان، در چهارمین جشنواره ملی مرکبات, نبود حمل و نقل صادراتی را مهمترین چالش در بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: استان برای تامین این مهم آماده همکاری با وزارت جهادکشاورزی است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در چهارمین جشنواره ملی مرکبات که با حضور وزیر جهاد کشاورزی در جیرفت برگزار شد، از ظرفیت‌ های معدنی، کشاورزی و نیروی انسانی توانمند جنوب استان نام برد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در مبارزه با آفات محصولات باغی و کشاورزی، بحران به خوبی مدیریت شده و کمترین خسارت متوجه تولید کنندگان شد.


وی، نبود حمل و نقل صادراتی را مهمترین چالش در بخش کشاورزی عنوان و تصریح کرد: استان کرمان برای تامین این مهم آماده همکاری با وزارت جهادکشاورزی است.

نبود حمل و نقل صادراتی، مهمترین چالش بخش کشاورزی استان کرمان


استاندار کرمان، الگوی کشت را نیز از دیگر مولفه‌ های مهم دانست و عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی رانت‌ های بزرگی را حذف کرد و از یک وزارتخانه حمایتی به تولیدی تبدیل شده است، لذا انتظار می‌ رود در این مسیر بیش از گذشته کار زیربنایی انجام شود.


فداکار؛ از کمک در تعرفه‌ های صادراتی نیز به عنوان بخشی از مشکلات تولیدکنندگان نام برد و گفت: اگر با چالش مواجهه نشویم، کشاورزان بدون حمایت دولت تولیدکنندگان خوبی خواهند بود.


وی از پیگیری برای راه‌ اندازی منطقه ویژه آزاد کشاورزی در جنوب استان کرمان سخن گفت و بیان کرد: تحقق این امر پشتوانه خوبی برای تولید خواهد بود.

استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha