امام جمعه کرمان: حضرت زهرا(س) الگویی برای جامعه اسلامی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، بخشی از شخصیت حضرت زهرا(س) را دفاع از حق، ولایت و دستاوردهای پیامبر(ص) در هدایت مردم دانست و گفت: این ویژگی که قابل تأمل است و همراه با سایر ویژگی‌ های ایشان، حضرت زهرا(س) را به الگویی برای جامعه اسلامی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی امروز، ۲۳ دی‌ ماه در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته شهر کرمان، ضمن تبریک ولادت فاطمه زهرا(س)، ولادت امام راحل و روز زن، گفت: زندگی حضرت زهرا(س) را از زوایای مختلفط می‌، توان بررسی کرد، که یکی از این زوایا تربیت تحت مدیریت نبی مکرم اسلام(ص) است.

وی افزود: از زاویه اول، پیامبر(ص) دختری نمونه تربیت کرد که نمونه ندارد و برای زنان و مردان الگو است. حضرت در خانه‌ ای تربیت شد، که کانون مدیریت جامعه است و زهرا(س) همه حوادث جامعه را رصد کرد و این بخش در تربیت ایشان تأثیرگذار بود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان کرمان بیان کرد: از زاویه دوم، تربیت حضرت زهرا(س) از اخلاق نبوی نشأت و براساس دین اسلام شکل گرفته است و به حدی پیشرفت می‌ کند که مدال افتخار آمیزی به دست می‌ آورد که بر عصمت ایشان کفایت می‌ کند.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی در مورد عصمت حضرت زهرا، تصریح کرد: و آن سخن پیامبر است، که فرمودند: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» و زهرا(س) معیار شناخت حق و باطل می‌ شود.

وی بخش سوم شخصیت حضرت زهرا(س) را دفاع از حق، ولایت و دستاوردهای پیامبر(ص) در هدایت مردم دانست و گفت: این ویژگی که قابل تأمل است و مجموعه این ویژگی‌ ها زهرا(س) را به الگویی برای جامعه اسلامی تبدیل کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، گفت: عصمت حضرت زهرا (س) و قرار گرفتن ایشان به عنوان ملاک تشخیص حق از باطل را ویژگی برجسته دیگر ایشان دانست و افزود: پاکی و طهارت از هوی و هوس و به وجود آمدن اخلاق نبوی در شخصیت حضرت(س) بخش دیگری از واقعیت دختر عظیم الشان پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، در بخش دیگری از سخنان خود، با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی به دستورالعمل امام علی(ع) به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: به خداوند کمک کنید و کمک به خدا به معنای رعایت تقوای الهی در همه شئون زندگی است.

وی، پایبندی به عهد و پیمان را از ویژگی‌ های اهل ایمان برشمرد و افزود: این پایبندی از ارکان مهم همه جوامع است و انسان‌ های مؤمن باید به پیمان‌ های خود پایبند باشند.

امام جمعه کرمان، تصریح کرد: برخی از این عهد و پیمان ها در پیشگاه خداوند است و بخشی از عهد و پیمان‌ ها نسبت به مردم است، که باید به اینگونه عهدها نیز پایبند باشیم، انسان باید در همه قدرتی که به او داده می‌شود، رعایت تقوای الهی را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، تاکید کرد: اگر همه مردم و مسئولین، نسبت به عمل به تعهدات خود وسواس داشتند، بسیاری از پرونده‌ های قضایی تشکیل نمی‌ شد.

وی یکی از علامات اهل ایمان را پایبندی به عهد و پیمان به عنوان یکی از ارکان مهم هر جامعه‌ ای دانست و افزود: بخش قابل توجهی از پرونده‌ های قضایی ناشی از تخلف نسبت به عهد و پیمان است، در حالی که اگر همه نسبت به رعایت عهد و پیمان تعهد داشتند، خیلی از پرونده‌ ها تشکیل نمی‌ شد.

امام جمعه کرمان، با بیان اینکه اگر عهد و پیمان جدی گرفته نشود، جامعه دچار هرج و مرج می‌ شود، بیان کرد: ما در مقابل عهد و پیمان خود مسئول هستیم، که بعضی از آنها فطری و برخی عقلی هستند و مطابق با عقل و فهم خود باید گفتار و رفتار خود را تنظیم کنیم زیرا در آخرت از آن سؤال می‌ شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، ، توضیح داد: بعضی از عهد و پیمان‌ ها شرعی هستند و منظور از آن ها رعایت حدود احکام الهی است، بدین معنی که اگر انسان به عهد و پیمان خود با خداوند عمل کند به عهد و پیمان با مردم نیز پایبند است و اینگونه جامعه سعادتمند می‌ شود.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش در دوران ظلم و جور و گرامیداشت یاد و خاطره فدائیان اسلام که در دوران تاریک ستمشاهی با ظلم مبارزه کردند، بیان کرد: نواب صفوی و یاران، صدای رسای خود را به گوش عدالت خواهان رساندند و در راه ارزش‌ ها جان دادند و شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با تبریک سالروز انتصاب رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان امام جمعه تهران به دست باکفایت امام عظیم الشان انقلاب افزود: ایشان امام‌ جمعه‌ ای هستند، که در بسیاری از فراز و نشیب ها با خطبه‌های پرشور و هدایتگر، جامعه را راهنمایی می‌ کنند.سالگرد انتصاب رهبر عالی قدر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران به دست امام راحل جای تبریک و تهنیت دارد؛ آن امام جمعه‌ ای که در بسیاری از فراز و نشیب‌های کشور، جامعه اسلامی را با خطبه‌ های پرشور خود هدایت کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، به در پیش بودن سالروز فرار شاه معدوم از ایران اشاره و اظهار کرد: این واقعه سرفصل جدیدی در روند انقلاب مردم باز کرد و نشان داد مبارزات مردم تأثیرگذار است و مردم می‌ توانند طاغوت را سرنگون کنند، درایت و تیزهوشی مردم اجازه نداد شاه بازگردد و انقلابی عظیم در ۲۲ بهمن به پیروزی برسد.

وی، به ۲۶ دی، سالروز فرار شاه معدوم از کشور اشاره و تصریح کرد: این اتفاق، روند پیروزی انقلاب اسلامی را شتاب بخشید و نشان داد مبارزات مردم تاثیرگذار است و می‌توانند طاغوت را سرنگون و از حق و عدل دفاع کنند.

امام جمعه کرمان با گرامیداشت روز غزه، افزود: در جریان فلسطین برای جهان چند مسئله مشخص شد؛ اول اینکه نشان داد ایران اسلامی از مظلوم دفاع می‌ کند، دوما نشان داد آمریکا و غرب در برابر آزادی مردم مقاومت می‌کنند و علیرغم شعارهای خود با آزادی مقابله و تمام توان خود را برای حمایت از یک رژیم جعلی در برابر ملتی آزادی‌ خواه به کار گرفته‌ اند، سوما نشان داد سازمان ملل نماینده مردم نیست بلکه نماینده دولت‌ های متنفذ است و تاکنون دفاعی از مردم فلسطین نداشته است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به روز غزه و دفاع از مردم مظلوم فلسطین گفت: برای تاریخ و بشریت روشن است، ایران اسلامی مدافع مظلوم و حق است و همچنان در این صف دفاع ایستاده است و آمریکا و غربی‌ ها در مقابل آزادی مردم مقاومت می‌ کنند و علیرغم شعارهایشان، ضد آزادی عمل کرده و قدرت سیاسی و نظامی خود را برای دفاع از رژیم جعلی به کار می‌ برند.

وی، در ادامه به اهانت مجله شارلی‌ ابدو به ساحت پیامبر(ص) و جایگاه مرجعیت و ولایت اشاره کرد و گفت: این قلم‌ های آلوده در غرب هر از چندگاهی به اعتقادات مسلمانان می‌ تازند، زیرا کانونی پاک تر و مقدس‌ تر از جایگاه نبوت و رسالت و جایگاه امامت و ولایت برای هدایت جامعه وجود ندارد.

خطیب جمعه کرمان، اظهار داشت: اگر دشمنان بتوانند این جایگاه مقدس را در ذهن مردم کمرنگ کنند، به اهداف خود می‌ رسند، البته دشمن هیچگاه نتوانسته و نمی‌ تواند به این هدف خود برسد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، عنوان کرد: بر جامعه اسلامی فرض و لازم است؛ که برای دفاع از حریم ولایت اعتراض خود را به گوش ناپاکان برسانند و دفاع خود را از این جایگاه مقدس و کانون پاک که مرکز هدایت انسانیت است، نشان دهند و امیدواریم خداوند قدم‌ ها و قلم‌ هایی که برای این اهانت‌ ها به کار گرفته می‌ شود را نابود کند.

وی افزود: آن‌ها هیچ وقت نتوانستند این جایگاه را در ذهن مردم کم رنگ کنند، تا به اهداف خود برسند.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: دین اسلام از پر جمعیت‌ ترین ادیان جهان است و بر جامعه اسلامی فرض و لازم است در دفاع از حریم پاک و مقدس نبوت و امامت و ولایت جامعه اعتراض خود را به گوش ناپاکان برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha