کلاهبرداری میلیاردی با نرم افزار رسیدساز جعلی در بم

فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری فردی که با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی، به فروشندگان وانمود می کرده که بهای کالا و خدمات ارائه شده را پرداخت کرده است، در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ "یوسف سلیمانی" در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری با ارائه رسید جعلی، موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا ماموران پلیس فتا، پس از انجام تحقیقات و بررسی های گسترده، متهم که جوانی ۲۰ ساله بود را شناسایی و این فرد را با ردزنی و دنبال کردن یک شیوه و شگرد خاص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم، اظهار داشت: این متهم در بازجویی های انجام شده خود اعتراف کرد؛ با استفاده از نرم افزار رسیدساز جعلی، به فروشندگان وانمود می کرده است، که بهای کالا و خدمات ارائه شده را پرداخت کرده و به این طریق ضمن فریب این افراد از آنها کلاهبرداری می کرده است.

سرهنگ سلیمانی، با اشاره به اینکه تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از ۱۰ نفر توسط این متهم کلاهبردی شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه احتمال می رود اقدامات این فرد گسترده تر نیز باشد از شهروندان می خواهیم در صورت مواجهه با چنین موضوعی، مراتب را با پلیس فتا در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه رعایت نکردن نکات امنیتی در فضای مجازی زمینه‌ساز کلاهبرداری و ایراد خسارت‌های مالی به افراد می‌ شود.

فرمانده انتظامی بم به مردم توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بروز اینگونه کلاهبرداری ها، از صحت پیامک واریز وجه مطمئن شوند و موجودی حساب خود را بررسی کنند.

پلیس کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha