مدیرکل بهزیستی استان کرمان: نگران تعطیل شدن مراکز بهزیستی هستیم

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: نگران تعطیل شدن مراکز بهزیستی هستیم، زیرا هزینه‌ های این مراکز بالاست و این در حالی‌ است، که این مراکز جزء زیرساخت‌ های اجتماعی کشور هستند و هرکدام از این ساختارها نباشد، یک فامیل را درگیر می‌ کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا وحیدزاده در حاشیه بازدید نماینده امام جمعه و شورای معاونین بهزیستی از مراکز تحت نظارت این سازمان اظهار داشت: ۱۰۷ مرکز توانبخشی با رویکرد خدمات روزانه و شبانه‌ روزی در استان کرمان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از این ۱۰۷ مرکز، تعداد که ۵۳ مرکز شبانه‌ روزی و ۵۳ مرکز روزانه است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: مراکز توانبخشی بهزیستی باید بر اساس نیازها باید گسترش یابد و ناگزیریم این مراکز را در استان گسترش دهیم.

دکتر وحیدزاده ابراز داشت: برای اولین‌ بار در کشور مرکز نگهداری سالمندان دچار آلزایمر کرمان افتتاح می‌ شود و این مرکز تجهیز شده است که به‌ زودی وارد فاز پذیرش می‌ شود.

وی اظهار کرد: مرکز معلولان جسمی حرکتی برای دختران با ظرفیت ۵۰ نفر برای نخستین‌ بار در استان کرمان نیز تجهیز شده و در آینده‌ ای نزدیک در شهر کرمان راه‌ اندازی می‌ شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی با توجیه اقتصادی راه‌ اندازی نمی‌ شود، عنوان کرد: این مراکز با توجیه اجتماعی و توسط سازمان‌ های مردم‌ نهاد راه‌ اندازی و تجهیز می‌ شوند و بخشی از هزینه‌ ها هم از یارانه بهزیستی و مشارکت خانواده‌ ها تامین می‌ شود.

دکتر وحید زاده بیان کرد: نگران تعطیل شدن مراکز بهزیستی در استان هستیم، چرا که هزینه‌ های این مراکز بالاست و این در حالی‌ است که این مراکز جزء زیرساخت‌ های اجتماعی کشور هستند و افرادی را زیر پوشش دارند و هر کدام از این ساختارها نباشد، یک فامیل را درگیر می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: تمام توانخواهان مراکز بهزیستی کرمان بومی استان کرمان هستند و لازم است مسؤولان مشکلات مراکز بهزیستی را پیگیری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha