کمبود نیروی متخصص مهم ترین نیاز صنایع معدنی جنوب کرمان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، کمبود نیروی متخصص را یکی از نیازهای صنایع معدنی در جنوب کرمان برشمرد و گفت: جوانان این منطقه برای تامین این کمبود به سمت اخذ تخصص های مورد نیاز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ایمیدرو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب، نماینده مردم ۵ شهرستان جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، امام جمعه کهنوج، فرمانداران کهنوج و قلعه گنج، جلسه بررسی مشکلات معادن ۵ شهرستان جنوبی استان کرمان، در محل فرمانداری شهرستان کهنوج برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، در این جلسه ضمن تبریک ولادت با سعادت امیرالمومنین علی(ع) و ایام الله دهه مبارک فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به الگویی برای همه مظلومان جهان تبدیل شده است.

مسلم مروجی فرد؛ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در جنوب استان را بی نظیر خواند و گفت: جنوب استان کرمان امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد تحول و پیشرفت های بی نظیری در همه زمینه هاست.

وی با اشاره به پتانسیل های معدنی جنوب کرمان، افزود: جنوب کرمان را با ذخایر معدنی متنوعی که دارد باید بهشت معادن نامید.

مدیر کل اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره صنایع معدنی احداث شده در جنوب کرمان، بیان کرد: با اشتغال ایجاد شده توسط این صنایع معدنی و معادن در جنوب کرمان، بسیاری از معضلات و بزهکاری ها کاهش یافته اند.

مروجی فرد تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در حوزه صنعت و معدن و جذب سرمایه گذار و مجوز ۵۵ کارخانه صنایع معدنی صادر شده، درخواست های مردم برای اشتغال در این حوزه ها افزایش یافته که این مهم نشان دهنده شتاب زیاد حرکت قطار توسعه جنوب کرمان در حوزه های معدن و صنایع معدنی است.

وی در رابطه با شهرستان کهنوج بیان کرد: ۳ طرح مهم تیتانیوم کهنوج، کنستانتره تیتانیوم و کنستانتره فروکروم در شهرستان کهنوج در دست احداث هستند، که با بهره برداری کامل می توانند تحولی در رابطه با اشتغال در جنوب استان ایجاد کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، کمبود نیروی متخصص را یکی از نیاز های صنایع معدنی در جنوب کرمان برشمرد و گفت: جوانان این منطقه برای تامین این کمبود به سمت اخذ تخصص های مورد نیاز اقدام کنند.

مروجی فرد، در رابطه با رفع مشکلات زیر ساختی معادن جنوب کرمان، عنوان کرد: طبق توافقات قبلی اجرای پست برق منطقه رمشک، خط انتقال برق معادن بخش ساردوئیه، مقاوم سازی پل اسفندقه، احداث جاده جغین، احداث جاده زهمکان به موردان توسط ایمیدرو برای توسعه معادن جنوب مصوب شده است.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد خط انتقال برق به معدن مس رمشک توسط ایمیدرو انجام شود و بسته های زیرساخت در مقیاس کوتاه مدت و بلندمدت با هماهنگی دستگاه های متولی تهیه و به ایمیدرو جهت اختصاص اعتبارات لازم ارسال گردد، در خصوص دپارتمان گوهر سنگ نیز مقرر شد برنامه ریزی جهت آموزش افراد مستعد در شهرستان های جنوبی انجام و اعتبارات لازم توسط ایمیدرو در این خصوص تامین شود.

اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha