۲۲ بهمن امضای دوباره پیمان مردم با رهبری است

امام جمعه کرمان اسلام، مردم و رهبری آگاهانه را عناصر اصلی انقلاب برشمرد و گفت: مردم بر سر پیمان و عهد خود ایستاده‌اند و آن را در مبارزه با استکبار جهانی نشان داده‌اند و بار دیگر امضای این پیمان در ۲۲ بهمن ظهور و بروز می‌ یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز، ۲۱ بهمن‌ در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوای الهی، بیان کرد: توجه به خداوند در همه شئون زندگی به معنای تقوای الهی است اما گروهی غرق در دنیا و جاذبه‌ های آن می‌ شوند و از تقوا فاصله می‌ گیرند.

وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) در مورد تقوا، افزود: انسان با تقوا متوجه زندگی دنیایی نیست زیرا می‌ داند آخرت وجود دارد و در آنجا مورد حساب و کتاب قرار می‌ گیرد، لذا تا دیر نشده باید به فکر آخرت باشیم زیرا دنیا تنها بستری است که در آن فعالیت انجام دهیم و زندگی خود را تأمین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ در ادامه به نشانه‌ های انسان مؤمن در آیات و روایات پرداخت و گفت: تسلیم در برابر خداوند و اوامر الهی، تسلیم در برابر دستورات انبیای الهی به ویژه پیامبر اسلام(ص) و توجه و عمل به دستورات حضرات معصومین(ع) از جمله این نشانه‌ ها است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: آیین حقیقی در برابر خداوند تسلیم بودن است، اگرچه بر قوانینی که پیامبر اسلام(ص) مشخص فرمودند نام اسلام را گذاشتند، اما باید گفت که روح تمام ادیان الهی تسلیم بودن در برابر خداوند است. هدف همه ادیان الهی این است که انسان را در برابر دستورات خداوند تسلیم کنند و انسان را به گونه‌ ای تربیت کنند تا دستورات خداوند را اجرا کند.

وی با بیان این که منظور از تسلیم بودن همان یقین است، ادامه داد: اگر یقین نداشته باشیم انجام اعمال تنها کورکورانه است. تسلیم یعنی با علم کامل به دستورات خداوند جامعه عمل پوشانده شود و یقین فهم کامل دستورات الهی است و به دنبال آن باید اعتقاد و تصدیق قلبی باشد و دل نیز آن را بپذیرد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه اگر ایمان را در محدوده قلب و روح نگه دارید کفایت نمی‌ کند، تصریح کرد: ایمان باید به زبان آورده شود، باید با شجاعت و صراحت اعتقاد قلب را اعلام و اقرار کرد؛ صرف اینکه در قلب چه می‌گذرد و بر زبان چه جاری می‌ شود، کافی نیست بلکه باید مسئولیت‌پذیر بوده و مأموریت‌ هایی که به ما سپرده می‌ شود را قبول کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: منظور از پذیرش مسئولیت این است که کار را عملیاتی کنید و آن را در صحنه عمل نشان دهید. اسلام عصاره همه اینها است و تسلیم به معنای قبول داشتن دستورات خداوند را از عمق جان، اقرار کردن به آن دستورات و عملیاتی کردن آنها در صحنه عمل است.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) و همچنین سالگرد شهادت سید عباس موسوی دبیر کل حزب‌ الله لبنان توسط رژیم جعلی اسرائیل، به اعلام حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: این حکم انقلابی جریانی را برای جامعه انسانی روشن و واضح کرد و در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه کرمان؛ صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و گفت این بیانیه بهترین راهبرد برای پیشرفت ایران قوی و اسلامی است و امیدوارم کسانی که اهل اندیشه هستند و در صحنه عمل توان اجرا دارند همه همت خود را صرف کنند تا ایران قوی در مسیر گام دوم تحقق پیدا کند و انسان‌های تشنه عدالت و انسانیت الگو بگیرند تا بتوانیم با فضل خداوند این انقلاب را را به دست صاحب اصلی آن امام عصر(عج) بدهیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، با اشاره به اقدامات خوب دولت و مردم در کمک به زلزله‌ زدگان خوی، برای کمک به زلزله‌ زدگان سوریه و ترکیه ابراز امیدواری و اظهار کرد: چهل‌ و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را در پیش داریم و حضور فرد فرد ما به‌ عنوان یک وظیفه شرعی و الهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مهم است.

وی ادامه داد: امروز بلاشک هم عصر با انقلابی هستیم که خاستگاه آن همه انسان‌ های پاک در طول تاریخ و در رأس آن انبیا و معصومین(ع) بوده‌ اند؛ یعنی جریانی که با همت والا و اراده توده‌ های مردم احکام الهی را در همه رده‌ ها عملیاتی کرد، در مقابل این انقلاب با همه عظمتی که دارد با کمال تأسف دشمنی‌ های پرحجم و بزرگی از آغاز تا الان شکل گرفته است و این دشمنی‌ ها همچنان ادامه دارد.

امام جمعه کرمان با مطرح کردن این سؤال که این دشمنی‌ ها برای چیست و چه زمانی به پایان می‌ رسد، تاکید کرد: برای اینکه به این سؤال پاسخ منطقی دهیم باید عناصر تشکیل دهنده انقلاب را بررسی کنیم. این بررسی نشان می‌ دهد که ناپاکان برای ضعیف کردن انقلاب تلاش می‌ کنند و این دشمنی‌ ها پایانی ندارد و دشمنی‌ ها تا زمانی ادامه پیدا می‌ کند تا ملت ایران کاملاً مأیوس شوند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: عناصری این انقلاب را تشکیل داده اند که به هر کدام نگاه و تحلیل کنیم، می بینیم بدخواهان و ناپاکان هرچه بتوانند با آن دشمنی می کنند و پایانی برای آن نیست تا روزی که دشمن کاملا مایوس شود.

وی افزود: یکی از عناصر انقلاب اسلام، دستورات و مقررات آن است؛ اسلام با هر ۲ تفکر لیبرالیسم و سوسیالیسم مخالف است، زیرا هر ۲ تفکر با وحی در جنگ هستند و هیچ کدام حق نیستند و با انسان و انسانیت مخالفت دارند.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: آنها دنبال این هستند که آزادی را بی بند و باری تعریف کنند و آزادگی انسان را به اسارت بکشند اما اسلام طرفدار انسان آزاده است و تا انقلاب متکی بر کتاب، سنت، آیات قرآن و روایات معصومان است تفکری که با آن مخالف است، دشمنی می کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: مردم عنصر دیگر انقلاب بودند که شجاعانه قیام کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند؛ مردم با شجاعت هر چه تمام تر توانستند در دنیایی که همه بدخواهان دست به دست هم داده بودند تا انقلاب به پیروزی نرسد، انقلاب را با روحیه ایثار و شهادت طلبی به پیروزی برسانند.

وی ادامه داد: مردم هم در حدوث انقلاب از همه ظرفیت خود استفاده کردند و هم در بقا و نگهداری از دستاوردهای آن تلاش کردند و تا زمانی که مردم با عقیده و روحیه شجاعانه در صحنه عمل بایستند و در صحنه باشند، ولو جغرافیای ما یک صدم دنیا باشد، دنیای استکبار از آن دست بر نمی دارد.

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: عنصر سوم انقلاب، رهبری آگاه، بصیر، عالمی عظیم الشان و ولی در قامت فقه و فقاهت است که مردم به دستور ایشان در همه صحنه ها حضور دارند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: رهبری آگاه و بصیر که از ملامت ملامت گران کوچکترین سستی به خود راه نمی دهند و تهدیدها او را متوقّف نمی کنند، توطئه ها و فتنه ها را با درایت و ذکاوت یکی پس از دیگری خنثی می کنند.

وی افزود: رهبری شجاع داریم که در همه صحنه ها با رهبری مناسب کشتی در حال حرکت به سمت انقلاب جهانی حضرت مهدی(ع) را در همه عرصه ها با دقت هرچه تمام تر به پیش می برند و این رهبری دشمنان جدی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ بیان کرد: تا این سه عنصر همه دست به دست هم می دهند، دشمنی ها تمام شدنی نیست و توطئه ها و فتنه ها حتما طراحی خواهند شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: اسلام طرفدار انسان آزاد با قید آزادگی است درحالی که در اندیشه‌های دیگر به دنبال انسان آزاد با قید بی بند و باری هستند، این انقلاب مبتنی بر کتاب و سنت، آیات نورانی قرآن و روایات است.

وی ابراز داشت: تا زمانی که مردم با این عقیده، روحیه، رویه و شجاعانه در صحنه باشند دنیای استکبار از این دشمنی‌ ها دست بر نمی‌ دارد. مردم بر سر پیمان و عهد خود ایستاده‌ اند و آن را در مبارزه با استکبار جهانی نشان داده‌ اند و بار دیگر امضای این پیمان در ۲۲ بهمن ظهور و بروز می‌ یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ گفت: رهبری آگاه و بصیر که از ملامت ملامتگران کوچکترین سستی در روح و روان خود را نمی دهد و تهدیدها را او متوقف نمی‌ کند، رهبری که توطئه‌ ها را با درایت و ذکاوت یکی پس از دیگری خنثی کرده و فتنه‌ ها و هجمه‌ ها را خنثی می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: رهبری شجاع که در همه صحنه‌ها با رهبری و راهبری مناسب و مساعد انقلاب و این کشتی در حال حرکت را به سمت انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) با دقت هر چه بیشتر پیش می‌راند و این رهبری در دنیای امروز دشمنان جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سه عنصر در کنار هم به معنای اسلام اصیل است؛ لذا با وجود این سه عنصر دشمنی‌ ها تمام شدنی نیست و توطئه‌ ها و فتنه‌ ها یکی پس از دیگری حتماً طراحی خواهد شد،، لذا باید با آگاهی و بصیرت کامل این انقلاب را به فضل خداوند به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

امام جمعه کرمان همچنین با اشاره به سالروز صدور بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اظهار داشت: این بیانیه بهترین راهبرد برای پیشرفت ایران قوی و اسلامی است؛ امیدواریم کسانی که اهل اندیشه هستند و در صحنه عمل توان اجرا دارند، همه همت خود را صرف کنند تا ایران قوی در مسیر گام دوم انقلاب تحقق پیدا کند و انسان های تشنه عدالت و انسانیت آن را ببینند.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین تاکید و خاطرنشان کرد: عزیزانی در خوی دچار زلزله شده اند که نیاز به کمک های مردمی دارند و مجموعه هایی که کمک های خود را جمع آوری می کنند به آنها برسانند؛ هرچند دولت در این بخش چیزی کم نگذاشته و رسیدگی انجام شده اس؛ همچنین توصیه می کنیم به زلزله زدگان ترکیه و سوریه که جزء جامعه اسلامی هستند کمک های خود را انجام دهید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha