آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

آئین تکریم از خدمات محسن نیک ورز دادستان اسبق و معارفه مجتبی قدیمی دادستان جدید شهرستان سیرجان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری، معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان کرمان، امام جمعه، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس، فرماندار و جمعی از مسئولین قضایی و اجرایی در سالن اجتماعات دارالقرآن سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید شهرستان سیرجان گفت:

باید شکرگذار نعمت بصیرت، دشمن شناسی، شناخت موقعیت و فرصت کنونی در بین مردم باشیم

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی افزود: مطمئن باشید که معادلات سیاسیون در دنیا بعد از راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن ماه تغییر خواهد کرد و انشاالله این انقلاب و کشور عزتمندانه راه خود را ادامه خواهد داد و حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یک اتفاق بی نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: با بیان اینکه این روزها مردم عزیز کشور ما عزتمندانه جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را برگزار کرده اند، تاکید کرد: باید شکرگذار نعمت بصیرت، دشمن شناسی، شناخت موقعیت و فرصت کنونی در بین مردم باشیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان؛ تصریح کرد: مردم این انقلاب را به وجود آورده اند و تاکنون نیز آن را حفظ کرده اند و همواره در تمامی صحنه های موردنیاز حضور یافته اند.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به اینکه هم اکنون بار سنگین تحمل مشکلات ناشی از تحریم‌های دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب نیز بر دوش مردم است، تصریح کرد: ممکن است در برخی موارد توقعاتی نیز داشته باشند که توقعات درست و به جایی است.

وی، بیان کرد: اوج بصیرت و رشد یک ملت در این است که وقتی احساس کنند نظام نیازمند پشتیبانی آن ها است و دشمن با تمام وجود به صحنه آمده تا مردم را از این نظام و انقلاب جدا کند و یا این گونه القا کند که مردم ایران مردم ۴۰ سال قبل و مردم دوران دفاع مقدس نیستند و از نظام و انقلاب خود ناراضی هستند، مشکلات و کمبودها را فراموش و گلایه مندی‌ها را کنار می‌گذارند و به صورت یکپارچه در صحنه حضور می‌یایند و راهپیمایی عظیمی را محقق می‌کنند که دشمن را کور می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش‌ های محسن نیک ورز، دادستان سابق سیرجان،افزود: ایشان در مدت ۷ ساله فعالیت در سمت دادستان سیرجان زحمات خدمات ارزشمندی را ارائه داده اند و از این پس در سمت دیگری مشغول به خدمت خواهند بود.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به اینکه شهرستان سیرجان یکی از شهرستان‌ های مهم و تاثیرگذار در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، بیان کرد: می‌طلبد که مسئولان این شهرستان دانش و تخصص لازم را داشته باشند، تا خدماتی به مردم ارائه شود که منجر به رضایت مندی آن‌ ها شود.

وی تاکید کرد: مجتبی قدیمی دادستان جدید سیرجان از قضات پرتلاش، خوشنام، با سواد و با تجریه در شهرستان سیرجان هستند و ۹ سال از دوران خدمت قضایی خود را در این شهرستان سپری کرده اند و با مسائل فرهنگی، اجتماعی و قضایی این شهرستان کاملا آشنایی دارند و قطعا نقاط قوت دادسرای سیرجان با حضور ایشان تقویت شده و نقاط ضعف احتمالی نیز برطرف خواهد شد.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

در دستگاه قضایی باید بیشترین تمرکز بر روی اخلاق قاضی باشد

حجت الاسلام عباس مسلمی زاده، امام جمعه شهرستان سیرجان نیز در مراسم تودیع و معارفه دادستان سیرجان با اشاره به اینکه در دستگاه قضایی باید بیشترین تمرکز بر روی اخلاق قاضی باشد، گفت: اگر قضات، مسئولان قضایی و کارکنان با مردم با حفظ کرامت انسانی برخورد کند، فرد هر رایی که دریافت کند، راضی از در محکمه بیرون خواهد رفت و این موضوع بسیار مهم است.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

دستگاه قضایی، زینتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید شهرستان سیرجان صبر، عدل و اخلاص را از نیازهای کنونی جامعه برشمرد و گفت: خوشبختانه این سه مولفه در بین تمامی کارکنان، پرسنل و قضات استان وجود دارد.

شهباز حسن پور با بیان این مطلب که در شهرستان سیرجان دسترسی به مقامات قضایی به خوبی وجود دارد، ادامه داد: رویکرد عالمانه حجت الاسلام و المسلمین اژه ای به موضوع حقوق شهروندی، مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده است و می توان گفت که امروز دستگاه قضایی، زینتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی، حمایت از تولید و اشتغال، حمایت از کارآفرینی و کادرسازی را از ویژگی های دستگاه قضایی سیرجان برشمرد و تصریح کرد: لازم است که توجه بیشتری به توسعه نیروی قضایی و اداری مجموعه قضایی سیرجان صورت گیرد.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

تقدیر از تلاش های محسن نیک ورز، دادستان سابق سیرجان

فرماندار شهرستان سیرجان در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید شهرستان سیرجان در سخنانی از تلاش های دادستان سابق سیرجان تقدیر کرد و گفت: آقای نیک ورز از سرمایه های بی بدیل دستگاه قضایی هستند که دانش و تجربه، عدالت، استقلال، هماهنگی با مجموعه مدیریت شهرستان، روحیه جهادی و بسیجی از مهمترین ویژگی های ایشان است.

علی یعقوبی پور با اشاره به این مطلب که دادستان سابق سیرجان از حامیان واقعی اشتغال و تولید بودند، تاکید کرد: جانشین پروری از ویژگی های برجسته دادستان سابق سیرجان بوده است که بر همین اساس، دادستان جدید سیرجان نیز تمامی امورات را در حوزه دادسرا و کارگروه ها و شورای تامین به خوبی پیگیری خواهند کرد.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

مردمداری در سرلوحه کار دستگاه قضایی است

حجت الاسلام محمود محمدی، رییس دادگستری سیرجان نیز گفت: همه ما باید مردمداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم؛ زیرا همین مردم بودند که حول محور ولایت فقیه این انقلاب را به پیروزی رساندند، ۸ سال از این نظام و انقلاب دفاع کردند و در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب نیز حضور داشته اند.

وی: بر حل مشکل کمبود نیروی اداری و قضایی سیرجان نیز تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی شان قضایی و نظارتی را توامان دارا است و از این رو نظارت بر حُسن اجرای قوانین باید همواره مد نظر قرار گیرد.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

شهرستان سیرجان یکی از مهمترین شهرستان های پیشران اقتصاد کشور است

دادستان سابق سیرجان گفت: شهرستان سیرجان در این سنوات که کشور با بی رحمانه ترین تحریم ها روبرو بوده، یکی از مهمترین شهرستان های پیشران اقتصاد کشور بوده است، که سعی شد در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر حمایت از تولید و اشتغال، کمک حال واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کارآفرینی باشیم.

محسن نیک ورز با اشاره به اینکه امروز سیرجان از شهرستان هایی است که پایین ترین نرخ بیکاری را دارد، تاکید کرد: امنیت مردم در تمامی ابعاد همواره مورد توجه بوده است.

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیار سردار سلیمانی افتخار بزرگی است

دادستان عمومی و انقلاب جدید سیرجان گفت: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیار سردار سلیمانی افتخار بزرگی است.

مجتبی قدیمی با تاکید بر این مطلب که در مسیر تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لحظه ای کوتاهی نخواهم کرد، ابراز داشت: اهتمام جدی به حفظ حقوق عامه، تشکبل کمیته صیانت از حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر حُسن اجرای قوانین، کاهش اطاله دادرسی، توجه به سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری زندان، اهتمام جدی بر کادرسازی و کیفی سازی رسیدگی ها از مهمترین مولفه های مورد نظر در دادسرای سیرجان خواهد بود./ الهه رهنما

آئین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سیرجان برگزار شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha