کرمانی ها از ۲۰ اسفندماه به استقبال میهمانان نوروزی می روند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه امسال پیش‌ بینی می‌ شود؛ مسافرت‌ های نوروزی زودتر آغاز شود، گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده و از ۲۰ اسفند پذیرای مسافران نوروزی هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی با بیان اینکه امسال پیش‌ بینی می‌ شود به دلیل شروع ماه مبارک رمضان مسافرت‌ های نوروزی زودتر آغاز شود، گفت: تمهیدات لازم برای پذیرش میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است و از ۲۰ اسفند پذیرای مسافران نوروزی هستیم.

وی با بیان اینکه از سوم فرودین سال آینده، ماه مبارک رمضان آغاز می‌ شود، افزود: تهمیدات لازم در این راستا نیز اندیشیده شده و تاکید و سفارش ما بر در نظر گرفتن شئونات ماه مبارک رمضان و برگزاری برنامه‌ هایی متناسب با این ماه مبارک است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، تصریح کرد: ظرفیت کامل هتل‌ ها و تاسیسات گردشگری برای اسکان مسافران فراهم و مکان‌ هایی در ۴ پارک در حوزه خدمات شهری کرمان برای اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ‌ های موقت نیز در نظر گرفته شده است.

فریدون فعالی، با بیان اینکه ستاد تسهیلات سفر استان کرمان تشکیل شده است، اظهار داشت: احکامی برای فرمانداران به عنوان رئیس ستاد شهرستان‌ ها صادر شده و دستگاه‌ های اجرایی در قالب ۱۴ کمیته استانی در این ستاد فعال خواهند بود.

وی اشاره کرد: در قالب این جلسات برنامه‌ ریزی های لازم جهت ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران و فراهم شدن سفر ایمن برای آنها انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، تاکید کرد: تیم‌ های نظارتی از اول اسفند ماه سرکشی و نظارت بر تاسیسات گردشگری را برای ارزیابی آمادگی کامل آن‌ ها برای پذیرش مسافر آغاز کردند.

فعالی، بیان کرد: کمیته‌ های روستایی و عشایری نیز پیش‌ بینی‌ های لازم را انجام دادند تا روستاییان و عشایر بتوانند محصولات خود را در معرض فروش و نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه در قالب ستادهای اسکان ظرفیت لازم برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده، ادامه داد: ظرفیت کامل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری برای اسکان مسافران فراهم و مکان‌هایی در چهار پارک در حوزه خدمات شهری کرمان برای اسکان مسافران در قالب کمپ‌های موقت نیز در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانی، عنوان کرد: با توجه به اینکه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهرها بیشترین میزان تصادفات را داریم، تاکید بر این است که در فاصله ۳۰ تا ۶۰ کیلومتری ورودی شهرها کمپ‌ هایی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شود.

فعالی ابراز داشت: بمناسبت ماه مبارک رمضان، در محور هفت باغ علوی هر شب ویژه برنامه فرهنگی افطار تا سحر پیش‌ بینی شده است و بالغ بر ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی نیز در بازارچه‌ های صنایع دستی استان کرمان ایجاد خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه در مبادی ورودی استان کمپ‌ های استقبال از مسافران پیش بینی شده است، یادآور شد: از بیستم اسفند ماه این تیم‌ ها و کمپ‌ ها در مبادی ورودی استان مستقر شده و آماد پذیرش مسافران خواهند بود.

فعالی با اشاره به اینکه تیم‌ های مشترک بهداشتی و تعزیراتی کنترل و نظارت بر قیمت‌ ها و نحوه ارائه خدمات را آغاز کردند، اضافه کرد: در حوزه گردشگری تمام سایت‌ های گردشگری ما آماده خواهند بود و برنامه‌ های مختلف فرهنگی پیش‌ بینی شده است.

فعالی با اشاره به پیش‌ بینی برنامه‌ های فرهنگی برای سایت‌ های مختلف تاریخی استان کرمان در این ایام، بیان کرد: موزه ها و تمام اماکن تاریخی و فرهنگی ما از بیستم اسفند در آماده باش هستند و ارائه خدمات را خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در محور هفت باغ هر شب ویژه برنامه فرهنگی افطار تا سحر پیش‌ بینی شده است، گفت: بالغ بر ۴۰۰ غرفه نمایشگاهی نیز در بازارچه های صنایع دستی استان ایجاد می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه سایت‌ های گردشگری استان امسال آماده‌تر از سال‌های قبل است، خاطرنشان کرد: در باغ شاهزاده ‌ماهان امسال با نورپردازی ویژه انجام شده شرایط متفاوتی را برای گردشگران فراهم شده است.

فعالی با بیان اینکه ارگ تاریخی بم نیز امسال متفاوت از سال گذشته خواهد بود، اظهار داشت: نورپردازی ارگ بم انجام شده و مسافران می‌تواند ساعت بیشتری را در این مکان تاریخی بمانند.

وی با اشاره به وجود مرقد مطهر شهید سلیمانی در کرمان، خاطرنشان کرد: استان کرمان با وجود مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شرایط ویژه‌ ای را دارد و پیش‌ بینی می‌ شود مانند دوره‌ های قبل و مراسم سالگرد حاج قاسم، زائران زیادی را در کرمان داشته باشیم و پیش‌ بینی لازم برای بازدید این مسافران از امکان تاریخی و فضاهای گردشگری کرمان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha