دیپلماسی بشردوستانه ایران از تهران تا ژنو

بومی‌سازی، مشارکت دادن جوانان، تعامل گسترده با سایر کنشگران، آموزش دیپلماسی بشردوستانه به دولت‌ها و مردم و توانمندسازی جوامع محلی برای افزایش سطح تاب‌آوری با توجه به تنوع فرهنگی از مهم‌ترین سرفصل‌های گفت‌وگو در اولین نشست شبکه بشردوستی فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر بود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه این جمعیت با حضور در مقر فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در شهر ژنو سوئیس در این نشست 2 روزه شرکت و در مباحث مطرح شده دخالت و مشارکت کرد.
بهنام سعیدی در روز پنجشنبه 11 اسفند 1401 در اولین روز از این نشست گفت: اصل مدافعه‌گری در حقوق بشردوستانه در کنار مذاکره موثر، ارتباطات همه جانبه و اتکا به توافقات رسمی می‌تواند شبکه بشردوستی فدراسیون را به اهداف در نظرگرفته شده برساند.
او در نوبت سخنرانی خود در این نشست گفت: همکاری و هماهنگی جمعی و مشترک برای تامین نیازهای فوری نیازمندان متاثر از سوانح طبیعی و انسانی در سراسر دنیا، همکاری بیشتر برای تقویت ظرفیت‌های عملیاتی در مسیرهای مهاجرت با تاکید بر افزایش نقش و سطح اختیارات جمعیت‌های ملی، الزاماتی است که می‌تواند رسیدن به اهداف بشردوستانه را تسریع کند.
سعیدی در روز اول و دوم این نشست بر تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ایران و چند کشور دیگر تاکید کرد و این مشکل را مسدود کننده راه جمعیت‌های ملی این کشورها در اقدامات بشردوستانه دانست و گفت: تحریم‌های غرب علیه کشور ما، تاثیرات منفی گسترده‌ای بر فعالیت‌های بشردوستانه هلال احمر ایران گذاشته‌است. ما همچنان بر ایجاد سازوکاری برای کاهش آثار نامطلوب تحریم‌ها بر اقدامات بشردوستانه هلال احمر کشورمان پافشاری می‌کنیم و از همکاری ارکان نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ان مسیر قدردانی می‌کنیم.
او تاکید کرد: تشکیل یک شبکه دیپلماسی بشردوستانه فعال، ابزار قدرتمندی برای تعامل موثر و سازنده با سایر کنشگران بین‌المللی است و در نهایت می‌تواند به جمعیت‌های ملی در ارائه هرچه بهتر و گسترده‌تر خدمات بشردوستانه کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha