واردات زغال سنگ با وجود ظرفیت بالای تولید این محصول در کشور

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت بالای تولید زغال سنگ در شهرستان های زرند و کوهبنان، گفت: ظرفیت تولید زغال سنگ در منطقه هست؛ اما با این وجود سالانه چند صد میلیون دلار واردات صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه شورای اداری شهرستان زرند، که با حضور رئیس مجلس برگزار شد، شهرستان زرند را قدیمی ترین شهر استان کرمان در حوزه معادن به ویژه زغال سنگ دانست و گفت: میدکو در دوره جدید توسعه صنعتی شهرستان نقش بی بدیلی داشته و کار را حرفه ای پیش برده است..

وی افزود: باید یک درصد از سود معادن به دلیل آلایندگی به این منطقه تخصیص داده شود؛ که این موضوع که مورد درخواست بود، از میدکو دریافت شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن برای نخستین بار باید به استان کرمان بیاید، هرچند بر اساس جدولی که تدوین کرده اند، این سهم کاهش می یابد و حق آلایندگی معادن گرفته می شود و در همان منطقه معدنی به کار می رود.

فداکار؛ در حوزه مسائل آب نیز عنوان کرد: کشاورزان به دلیل افت سفره های آب زیر زمینی مقدار بیشتری برق مصرف می کنند، که هزینه بیشتری برای آنها داشته است و باید تدبیری در این حوزه شود.

وی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر نیرو و افتتاح خط انتقال آب از خیلج فارس برای شهرهای کرمان و رفسنجان، مطرح شد که از خط صنعت برای زرند و انار نیز اضافه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha