کد خبر: 197249
۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۳۴
بکارگیری ۲۰۰۰ امدادگر داوطلب در هلال احمر

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امسال براساس رویکرد جدید رئیس هلال احمر، ۲ هزار امدادگر داوطلب به صورت قانومند بکارگیری خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مرتضی مرادی پور در حاشیه آیین تکریم و معارفه مدیرعامل هلال احمر این استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به رویکردهایی که هلال احمر دارد بر اساس تبصره ۲ از ماده سه اساسنامه جمعیت هلال احمر وظایفی که دولت به این مجموعه واگذار می‌کند به حتم هزینه‌های آن را نیز پرداخت می‌کند.

وی یادآوری کرد: وظایف حاکمیتی در حوزه امداد و نجات اعم از حوادث جاده ای و طبیعی در قالب قانون مدیریت بحران بر اساس ماده ۱۴ و آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل بر اساس ماده ۳۰ به هلال احمر واگذار شده که اجرای آن نیازمند سرمایه انسانی است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: هلال احمر در تامین این سرمایه سعی کرده از ظرفیت داوطلبی آموزش دیده و متخصص با عنوان نیروهای داوطلب جوان استفاده کند.

مرادی پور اظهار کرد: این اعضای جوان داوطلب در قالب امدادگر یک، دو ، سه و درجه ایثار با جمعیت هلال احمر در سطح کشور همکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: رویکرد بر حفظ این سرمایه انسانی و تخصص هاست تا در قالب نیروهای قراردادی و قانومند از ظرفیت آنها در هلال احمر استفاده کنیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از ۲۲ هزار امدادگری که در شبکه امداد و نجات فعالیت دارند، امسال تا ۲ هزار نفر را با توجه به رویکرد جدید رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در سطح کشور از جمله زنجان که کریدور اصلی شرق و غرب به شمار می رود، بکارگیری خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha