کلاهبرداری ۴۰۰ میلیونی از طریق هک حساب تلگرام در کرمان

رئیس پلیس فتا استان کرمان از شناسایی عامل هک حساب تلگرام یک شهروند کرمانی خبر داد و گفت: احراز هویت دو مرحله‌ ای از راهکارهای مناسب برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌ کاربران شبکه های اجتماعی است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمد رضا رضایی، گفت: یک شهروند کرمانی با در دست داشتن شکوایه ای مبنی بر هک حساب کاربری تلگرام خود و کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون ریال به پلیس فتا مراجعه و پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات مقدماتی و استخراج مستندات و اقدامات تخصصی، متهم این پرونده که یک خانم به هویت معلوم و ساکن یکی از استان های غربی بود و اقدام به هک اکانت تلگرام شاکی کرده بود شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، بیان کرد: این متهم با سوء استفاده از عدم وجود رمز دو مرحله ای حساب کاربری شاکی اقدام به هک حساب وی کرده و با ارسال پیام هایی از مخاطبینی که با او در ارتباط بودند در مجموع ۴۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ رضایی در خصوص امنیت حساب کاربری شبکه های اجتماعی، افزود: احراز هویت دومرحله‌ای یکی از موثرترین راهکارهای طراحی‌شده برای افزایش امنیت و مراقبت از حساب‌های کاربری می‌باشد که می طلبد؛ کاربران نسبت به فعال کردن این گزینه در حساب‌های کاربری خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: هم استانی ها، در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای ضمن تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ از کاربران مرکز امـداد و فوریت‌های های سایبـری مشاوره و راهنمایی بگیرند.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha