مراقب کلاهبرداری های اینترنتی در قالب پرداخت فطریه باشید!

رئیس‌ پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری‌ های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد و گفت: متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سو استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌ برند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ "محمدرضا رضایی" با بیان اینکه متاسفانه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سو استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند لذا افزایش آگاهی مردم عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است؛ در خصوص کلاهبرداری‌ های احتمالی در ایام پایانی ماه مبارک رمضان در قالب پوشش پرداخت فطریه، زکات و کفاره روزه هشدار داد.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام پایانی ماه رمضان این نگرانی وجود دارد؛ که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند اقدام به کلاهبرداری یا سوءاستفاده از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و اینگونه موارد کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، گفت: در همین راستا لازم است؛ مردم دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهادهای معتبر پرداخت کنند و این هشدار هم در مورد فضای حقیقی و هم در مورد فضای مجازی مورد تاکید است.

سرهنگ رضایی، بیان کرد: اما در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه و کفاره اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است شهروندان حتما به آدرس های اینترنتی توجه کافی داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می کنند، پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: گاهی نیز ممکن است همین لینک ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می شود؛ که از کلیک بر روی لینک های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و ... باشد پرهیز شود.

رییس پلیس فتا استان کرمان از مردم درخواست کرد: نذورات خود را فقط به حساب نهادها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب های شخصی افراد خودداری کنند؛ زیرا ممکن است افراد سودجو این نذورات را جمع آوری کرده اما آن را در راه دیگری هزینه کنند.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha