طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان وارد فاز اجرایی شد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، گفت: با حضور استاندار کرمان عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۶۷۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای شمال استان کرمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا حافظی در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۶۷۴ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن مهندس حافظی ضمن تشکر از استاندار کرمان؛ جهت مساعدت های متعدد در راستای به سرانجام رسیدن طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان، گفت: خدا را شاکریم که بعد از از تلاش های بسیار زیاد و جلسات متعدد در ابتدای سال ۱۴۰۲ شاهد آغاز عملیات اجرایی ۱۸ هزار و ۶۷۴ واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان هستیم.

وی افزود: با تثبیت کاربری حوزه مسکونی ۱۰۸ هکتار زمین در داخل محدوده شهر کرمان متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن این شهر در قالب ۸ هزار و ۸۹۲ واحد مسکونی ساماندهی می شوند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در برخی از شهرستان های مذکور با مشکلات فراوانی در جهت تامین زمین بوده ایم؛ که با تلاش های فراوان از سوی استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی این شهرستان ها و همکاران پر تلاشم در مجموعه راه و شهرسازی استان کرمان این مهم به سرانجام رسیده است.

رضا حافظی گفت: استان کرمان نسبت به چند ماه گذشته روند رو به رشدی را در طرح نهضت ملی مسکن دارد و در مجموع اقدامات انجام شده به رتبه ۱۹ کشوری رسیده است و در حوزه تامین زمین برای نهضت ملی مسکن، استان کرمان رتبه دهم کشوری را دارد.


وی بیان کرد: الحاق ۲۷۰ هکتار زمین برای رفسنجان در دستور کار شورای معماری و شهرسازی قرار دارد؛ که عملا تامین زمین در رفسنجان انجام شده و مشکل کاملا برطرف می شود.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، تصریح کرد: برای انار هم ۲۷۰ هکتار زمین الحاقی حل شده و در مجموع شهرهای شمالی استان کرمان، تنها در مورد بم، کرمان و زرند باید پیگیری تامین زمین صورت گیرد که در حال انجام است.


حافظی ابراز داشت: در بم ۳ هزار و ۵۹۹ نفر متقاضی تایید نهایی شده داریم، که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد آن تامین زمین شده و الحاق زمین هم در دستور کار است.


وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مجموع متقاضیان نهضت ملی مسکن استان کرمان در شهر کرمان هستند، گفت: ۲۲ هزار و ۳۳ نفر تایید نهایی شده داریم؛ که برای ۴ هزار و ۲۹۷ تامین زمین شده و هنوز برای حدود ۸ هزار نفر باید تامین زمین انجام دهیم.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، خاطرنشان کرد: با شروع عملیات‌ های آماده‌ سازی زمین و ساختمانی از امروز، احداث ۱۸ هزار و ۶۷۴ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است.

اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha