الحاق ۴۶۲ هکتار زمین به اراضی طرح نهضت ملی مسکن استان کرمان

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: با پیگیری های انجام شده، با الحاق ۴۶۲ هکتار زمین در قالب مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن به اراضی شهرستان های این استان موافقت شد

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا حافظی در پنجمین جلسه شورای مسکن این استان که با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و سایر مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین اراضی الحاقی این مدت با ۱۲۵ هکتار به شهر بافت، ۸۳ هکتار شهر بابک، ۷۳ هکتار به شهر بم ، ۶۳ هکتار سیرجان، ۲۵ هکتار خورسند، ۲۲ هکتار ریگان، ۶۲ هکتار بلورد و ۹ هکتار کشکوئیه اختصاص دارد.

وی در مورد تغییر کاربری ،در راستای طرح نهضت ملی مسکن کمیسیون ماده ۵، افزود: تغییر کاربری اراضی داخل محدوده، شامل شهرهای کرمان ۱۰۸ هکتار شهید همت، ۵۴ هکتار رضوان، کوهبنان ۱۶ هکتار ، بردسیر ۲۸ هکتار و نیز افزایش تراکم از ۱۲ به ۱۴ طبقه یک مورد در شهر کرمان و همچنین کاهش حد نصاب تفکیک چهار مورد در شهرهای بم، چترود، راین و ماهان صورت گرفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان همچنین با اشاره به واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌ های اجرایی به اجرای قانون جهش تولید، گفت: کل موارد ۲۹ مورد در ۱۳ شهر به مساحت ۷۷۸.۶ هکتار و همچنین موارد ارسال شده به اداره ثبت ۲۸ مورد و موارد انجام شده ۹ مورد به مساحت ۴۹۹ هکتار است.

حافظی با اشاره به اطلاعات مولدسازی در اجرای قانون جهش تولید گفت: از تعداد ۲۰۶۵ ،تعداد ۹۰ مورد آن انجام شده که به مساحت ۴۶۷ هکتار است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ساماندهی بازاراملاک استان کرمان گفت: در مجموع در این استان ۱۹۵۴ مشاور املاک وجود دارد که از ۵۸۰ مورد آن بازدید به عمل آمد؛ که در بازرسی های انجام شده ۳۰ بنگاه املاک به دلیل نداشتن مجوز پلمب و همچنین ۳۶۱ مشاور املاک غیر مجاز شناسایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha