استان کرمان حائز رتبه دهم کشوری در طرح ملی مسکن/ رتبه پانزدهم بیکاری کشوری

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب استان کرمان در مجموع رتبه دهم را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا حافظی، گفت: در جلسه استانداران سراسر کشور با وزیر راه و شهرسازی و وزیر کشور که مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ ها نیز حضور داشتند، ادارات کل راه و شهرسازی شمال و جنوب کرمان در مجموع رتبه دهم را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کسب کردند و استان‌ زنجان در رتبه اول و استان‌ های یزد و همدان در رتبه آخر قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن مربوط به شهر کرمان است، افزود: در شهر کرمان با کمبود زمین مواجه هستیم و این مسئله تاثیر بسزایی در مجموع تحقق طرح در سطح استان می‌گذارد.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان تصریح کرد: اگر شهر کرمان را لحاظ نکنیم، بالای ۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای استان انجام شده است؛ در شهر رفسنجان نیز با الحاق بیش از ۲۷۰ هکتار زمین به شهر، مشکل زمین برطرف شده و انشاءالله پس از تأیید و عالی شهرسازی و معماری کار آغاز خواهد شد.


حافظی همچنین عنوان کرد: با هماهنگی و جلسات مستمر با معاونت عمرانی استانداری کرمان، پیش‌ بینی می‌شود تا پایان سال، کل تامین زمین در سطح استان از جمله کرمان به نتیجه برسد و وارد مرحله ساخت و ساز و اجرای طرح ها شویم.


وی خاطرنشان کرد: ضمنا رتبه بیکاری در استان کرمان پانزده(۱۵) است؛ که امیدواریم با اجرای طرح های در دست پیگیری، رتبه کرمان در بیکاری ارتقا یابد، البته امسال به نسبت سال گذشته رتبه استان در کشور در کاهش نرخ بیکاری، چهارم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha