استقبال استان کرمان از حضور سرمایه‌ گذاران خارجی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در دیدار با سفیر ژاپن، گفت: استان کرمان علاقمند به جذب سرمایه‌ گذاران خارجی از جمله همسایگان و کشورهای شرقی از جمله ژاپن است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده روز دوشنبه ۲۸ فروردین در دیدار با "آیکاوا کازوتوشی" سفیر کشور ژاپن در ایران، گفت: کرمان با ۱۱ درصد مساحت ایران، ظرفیت بالایی در معادن، کشاورزی، گردشگری، ترانزیت و خودروسازی دارد و امیدوارم که سفر تخصصی در حوزه اقتصادی به استان کرمان داشته باشید.

وی، بیان کرد: استان کرمان در زمینه انرژی خورشیدی به عنوان بهترین نقطه کشور شناسایی شده است و در حوزه اقتصاد دیجیتال نیز از ظرفیت‌ های بالایی برخوردار است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، ابراز داشت: نیروی انسانی زیاد در استان نیز فرصت خوبی را برای کار اقتصادی با سایر کشورها فراهم کرده است.

حسن زاده، اظهار داشت: استان کرمان علاقمند به جذب سرمایه‌ گذار از همسایگان و کشورهای شرقی از جمله ژاپن است.

وی تاکید کرد: در این خصوص با سازمان سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی ایران برای حمایت از سرمایه‌ گذار خارجی و قبول ریسک سرمایه‌ گذاری هماهنگی لازم به عمل آمده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، بیان کرد: ریاست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی کشور هفته آینده به استان کرمان سفر خواهد کرد، تا برای شناسایی و معرفی فرصت‌های استان به سایر کشورها اقدامات لازم صورت گیرد.

حسن زاده، ادامه داد: با توجه به علایق سرمایه‌ گذاری کشور ژاپن، می‌ توان در مورد هر یک از ظرفیت‌ های اقتصادی استان رایزنی کرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سرمایه‌ گذاری خارجی در استان کرمان هم شعبه دارد و تمام حمایت‌ های دولت ایران از سرمایه‌ گذاران خارجی در وبسایت آنها موجود است و اگر نیاز به کمک بیشتر باشد، ما می‌ توانیم اقدام کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، توضیح داد: در خصوص برجام اقداماتی در حال انجام است، ولی شرکت‌ های ژاپنی بهتر است؛ از الان برای سرمایه‌ گذاری در استان کرمان برنامه‌ ریزی کنند.

حسن زاده، عنوان کرد: در خصوص گردشگری استان نیز زمینه همکاری زیادی وجود دارد، استان کرمان هفت اثر ثبت شده جهانی دارد، که می‌ تواند مقصد جذابی برای گردشگران ژاپنی باشد.

در ادامه سفیر کشور ژاپن در ایران گفت: خیلی خوشحالم که در زمینه علاقمندی برای جذب سرمایه‌ گذار خارجی صحبت کردید.

آیکاوا کازوتوشی اظهار داشت: شرکت‌ های عمده ژاپنی که کار بین‌ المللی انجام می‌ دهند، با وجود تحریم‌ ها، هنوز دفتر خود در تهران را حفظ کرده‌ اند.

وی اضافه کرد: البته در حال حاضر به خاطر تحریم، کار تجاری و اقدامات آنها سخت شده است و برای پروژه‌ های جدید نمی‌ توانند اقدام کنند.

سفیر ژاپن گفت: شرکت‌ های ژاپنی به این فکر می‌ کنند، که بعد از به نتیجه رسیدن برجام، پروژه‌ های جدیدی در ایران دنبال کنند.

آیکاوا کازوتوشی تاکید کرد: حتما تمایل مقامات استان کرمان برای همکاری اقتصادی را با نمایندگان شرکت‌ های ژاپنی در ایران در میان می‌ گذارم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه شرکت‌ های خارجی که در کشورهای دیگر کار می‌ کنند، بتوانند کار خود را بهتر پیش ببرند، نیاز به حمایت‌ های حقوقی دارند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha