دولت فرآیندهای اداری حمایت از دانش بنیان‌ها را کوتاه کند

مدیر تجاری سازی پژوهشگاه رویان اظهارکرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اقدام مبارکی است اما به شرطی که فرآیندهای اداری آن کوتاه تر شود.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر امیررضا ادیب آذر مدیر تجاری سازی پژوهشگاه رویان اظهار کرد: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اقدام مبارکی است اما به شرطی که فرآیندهای اداری آن کوتاه تر شود.

وی افزود: خوشبختانه عمده شرکت‌های دانش بنیانی که از تسهیلات استفاده کردند توانستند بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

مدیر تجاری سازی پژوهشگاه رویان تصریح کرد: اگرچه تسهیلات با نرخ بهره پایین کمک کننده است اما با نرخ تورم در کشور ما باز هم بازپرداخت این تسهیلات توسط شرکت‌های دانش بنیان مشکل است و از طرفی، تحریم‌ها نیز موجب شده که شرکت‌های دانش بنیان دسترسی به بازارهای خارجی نداشته باشند و این مسئله کار را برای چنین شرکت‌هایی سخت تر کرده است.

ادیب آذر فرآیندهای نظارتی در حوزه تولید محصولات دانش بنیان در بخش سلامت را زمان بر دانست و گفت: این مسئله نیز در کنار مسائل قبلی، کار را برای شرکت‌های دانش بنیان که بنیان مالی ضعیفی دارند سخت می‌کند.

وی اضافه کرد: معمولاً شرکت‌های دانش بنیان، هسته‌های پژوهشی هستند که به شرکت تبدیل شدند و ریشه قوی ندارند بنابراین فروش بالایی هم از محصولات ندارند و مسئولان در حمایت از آنها باید به این نکات توجه کنند.

مدیر تجاری سازی پژوهشگاه رویان گفت: بالانس کردن تراز مالی برای چنین شرکت‌هایی بسیار دشوار است بطوریکه آنها نمی‌توانند رقابت پذیر باشند.

ادیب آذر در رادیو گفت وگو یادآور شد: ما در حوزه بافت پیوندی محصولی تولید کردیم که در خارج از کشور هم وجود دارد اما به دلیل تغییر مدیریت‌ها و آمدن افراد جدید سرعت کار پایین آمد و به جای یک سال پس از سه سال به نتیجه رسیدیم لذا از مسئولان تقاضا می‌کنیم که به بحث زمان در این حوزه بیشتر توجه کرده و از اقداماتی که باعث از دست رفتن زمان می‌شود بپرهیزند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha