خادم الرضایی حاج قاسم، موضوع ویژه جشنواره شعر رضوی کرمان

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی با اشاره به برگزاری ببیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان در سه سطح استانی، ملی و بین‌ المللی، گفت: موضوع ویژه این جشنواره نیز خادم‌ الرضایی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدجواد شرافت در نشست خبری بیست‌ و هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر رضوی کرمان، گفت: در ۲۸ دوره برگزاری جشنواره شعر رضوی فراز و نشیب های بسیاری را از سرگذرانده ایم و تجربه‌ های بسیاری به دست آمده است.

وی افزود: تمرکز امسال بر محتوای جشنواره و معارف رضوی است؛ که موضوعاتی از جمله زندگی، سیره، معارف و حرکت سیاسی اجتماعی امام رضا(ع) در نظر گرفته شده است و موضوع ویژه جشنواره نیز خادم‌ الرضایی شهید حاج قاسم سلیمانی است.

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی، تصریح کرد: با بیان اینکه بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی در سه سطح استانی، سطح ملی(برگزاری نشست‌ های تخصصی در قم، یزد و مازندران) و سطح بین‌ الملل برگزار می‌ شود، اظهار کرد: برگزاری یک شب شعر و اختتامیه‌ در افغانستان از جمله برنامه‌ های بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان است.

شرافت بیان کرد: بر اساس آخرین آمار حدود یکهزار و ۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است و فراخوان در افغانستان همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: تلاش داریم دبیرخانه جشنواره در طول سال فعال باشد و بتوانیم یک گستره زمانی و مکانی به جشنواره اضافه کنیم.

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی، اظهار داشت: اختتامیه بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی ۲۳ اردیبهشت‌ ماه در کرمان برگزار می‌ شود.

شرافت، خاطرنشان کرد: آثار ارسال شده در سه سطح در حال داوری است و داوران از استان‌ های مختلف هستند.

سید مهدی میرتاج الدینی، معاون فرهنگی و رسانه‌ ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در این نشست، ابراز داشت: جشنواره شعر رضوی از سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده و در طول ۲۸ سال برگزاری جزء هویت ادبی و فرهنگی کرمان شده است.

وی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در بیست و هشتمین دوره برگزاری این جشنواره، تنوعی در حوزه اجرا و مخاطبان ایجاد شود، بنابراین در همین راستا ۴ محفل شعر آیینی در شهر کرمان و یک محفل نیز در رفسنجان برگزار می‌ شود.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha