برگزاری ۷ مانور ایمنی حمل و نقل در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان؛ از برگزاری ۷ مانور ایمنی بمناسبت روز ایمنی حمل و نقل در ۷ اردیبهشت در ۷ شهرستان جنوبی استان با همکاری دستگاه های ذیربط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجتبی محمودی گفت: به مناسبت ۷ اردیبهشت روز ملی حمل و نقل، ۷ مانور ایمنی بمناسبت روز ایمنی حمل و نقل در ۷ شهرستان جنوبی استان کرمان با همکاری دستگاه های ذیربط برگزار خواهد شد.

وی افزود: شعار این مانورها"حمل و نقل ایمن ،مسئولیت همگانی" می باشد و با هدف فرهنگ سازی در حوزه رانندگی و کنترل بهتر تردد در جنوب استان کرمان با همکاری دستگاه‌ های همکار از جمله؛ قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان، مرکز فوریت‌ های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و هلال احمر در حوزه جاده‌ های جنوب استان کرمان اجرا می‌ شوند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان؛ از برگزاری مانور نمادین در یکی از محورهای ارتباطی شهرستان های جنوبی استان خبر داد و تصریح کرد: در این روز علاوه بر انجام مانور میدانی اقدامات فرهنگ سازی ترافیکی توسط کارشناسان حوزه حمل و نقل در مدارس حاشیه راه های شهرستان های جنوبی استان انجام خواهد شد.

محمودی از آغاز طرح توزیع کلاه کاسکت بین راکبان موتور سیکلت در چند شهرستان جنوبی استان در روز ایمنی حمل و نقل خبر داد و گفت: اجرای طرح راهدار افتخاری، توزیع چراغ خطر بین موتور سواران فاقد چراغ و علائم مناسب و همچنین توزیع برچسپ های شب نما جهت نصب به خودروهای دارای نقص فنی چراغ ها در شهرستان های جنوبی کرمان خبر داد.

وی بیان کرد: با هدف کاهش تصادفات در جاده های جنوب کرمان اقدامات خوبی انجام شده است؛ که امسال هم با تجهیز امکانات در جهت ایمن سازی جاده های جنوب کرمان در قالب طرح راه سردار برنامه های عملیاتی خوبی پیش بینی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، عنوان کرد: در همین روز ایمنی حمل و نقل کار آغاز عملیات ایمن سازی یکی از محورهای اصلی شهرستان منوجان در قالب راه سردار اجرایی خواهد شد و به مدت یک ماه نقاط حادثه خیز ،پرتگاهی این محور رفع خواهد شد و در کنار آن اقدامات ایمن سازی هم از قبیل نصب تابلو و علائم، نصب حفاظ پل ها و....انجام خواهد شد .

مجتبی محمودی با بیان‌ اینکه از تمام توان خود برای ایمن سازی جاده ها استفاده خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است تنها اقدامات ما در حوزه راهداری برای کاهش تصادفات کافی نیست، لذا رعایت قوانین و مقررات رانندگی در جاده ها و توجه رانندگان به رانندگی ایمن و پرهیز از رفتارهای پر خطر مثل سبقت غیرمجاز، سرعت و...می تواند کمک قابل توجهی به کاهش تلفات جاده ای کند.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha