واحدهای تولیدی و صنعتی نباید تعطیل شوند

استاندار کرمان تصریح کرد: وقتی واحدهای صنعتی و یا کشاورزی دچار مشکلات و موانعی می‌ شوند نباید مستقیم با آنها برخورد کرد، بلکه باید قبل از هرگونه برخورد و تصمیم‌گیری، مشکلات آنها را بررسی کرد و حتی الامکان مانع تعطیل شدن واحدهای صنعتی و کشاورزی شویم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار به همراه معاونان عمرانی و اقتصادی، دادستان کرمان و تعدادی از مسئولین از مجتمع لبنیات و گاوداری هامون بازدید کرد.

وین در این بازدید با اشاره به موانع پیش روی مجتمع لبنیات و گاوداری هامون است، گفت: یکی مسئله مرتبط با محیط زیست بود که با همکاری اداره مربوطه حل شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: به طور کلی وقتی واحدهای صنعتی و یا کشاورزی دچار مشکلات و موانعی می‌شوند نباید مستقیم با آنها برخورد کرد، بلکه باید قبل از هرگونه برخورد و تصمیم‌گیری، مشکلات آنها را بررسی کرد و حتی الامکان مانع تعطیل شدن واحدهای صنعتی و کشاورزی شویم.

فداکار ادامه داد: پیگیر خواهیم بود تا شورایی متشکل از سازمان صمت و جهاد کشاورزی تشکیل و به مسائل واحدهای صنعتی و کشاورزی رسیدگی شود و موانع بخش اقتصادی را باید برطرف و تلاش کرد هیچ واحد صنعتی و کشاورزی تعطیل نشود.

وی خاطرنشان کرد: تا جایی که امکان دارد باید مانع تعطیلی واحدهای صنعتی و کشاورزی شویم و با مجموعه‌های صنعتی و کشاورزی باید به خوبی برخورد و رفتار کرد.

استاندار کرمان با اشاره به مشکل زمین مجتمع لبنیات و گاوداری هامون، بیان کرد: مشکل تامین زمین به مساحت پنج هکتار از طریق اداره مسکن حل خواهد شد و در اختیار این مجتمع قرار داده می‌ شود، لذا در ادامه می‌ توانند بخشی از فعالیت‌ های خود را در این زمین انجام دهند.

فداکار در خصوص تامین آب مورد نیاز مجتمع لبنیات و گاوداری هامون، عنوان کرد: مقدار آب تخصیصی در این مجتمع کافی نیست، لذا باید مقدار آب مورد نیاز مشخص و زمینه تامین آب مورد نیاز مجتمع فراهم شود.

دادستان کرمان نیز در این بازدید گفت: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی و کشاورزی باید به صورت میدانی ورود داشت و از نزدیک مسائل را رصد و برای حل موانع اقدام کرد.

مهدی بخشی افزود: موانع فعالین اقتصادی و صنعتی را باید برطرف کرد تا فعالین ما بدون حواشی، بر فعالیت‌های اختصاصی خود متمرکز باشند.

وی با بیان این مطلب که هدف هر سه دستگاه قضایی، مقننه و مجریه یکی است، افزود: باید با ترک فعل‌ ها برخورد کرد و آنها را به حداقل رساند و کمک کنیم تا مشکلات و موانع اقتصادی برطرف شود.

گفتنی است؛ مجتمع لبنیات و گاوداری هامون دارای ۲ هزار راس دام گاو متشکل از بخش‌های لبنیات، کارخانه دام، کارخانه کود عالی و یک کشتارگاه در حال تاسیس واقع در بخش ماهان کرمان است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha