دستگاه های تامین برق از منابع تجدیدپذیر مورد حمایت قرار بگیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، گفت: باید حمایتها و راهکارهایی برای استفاده از بسته های تشویقی برای ادارات و دستگاههای اجرایی اعمال شود که از انرژی های خورشیدی برای تامین برق خود استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، نیز با بیان اینکه تاخیر چند ساله در توسعه نیروگاهها،خشکسالی و رشد مصرف موجب مشکلاتی در تامین انرژی برق مورد نیاز شد، اظهار کرد: با وجود اینکه مشکلات این حوزه در سالهای اخیر بیشتر بود ولی در سال گذشته مدیریت خوبی صورت گرفت تا کمترین میزان قطعی برق خانگی را مردم شاهد بودند.

وی با بیان اینکه تجربه سال قبل که تجربه گران سنگ در این حوزه بود، گفت: امیدواریم از تجربه سال قبل به خوبی در سال جاری استفاده شود و با مدیریت و توانمندی مدیران از پیک سال جاری نیز به خوبی عبور کنیم تا مردم و صنایع کمترین آسیب را در این برهه ببیند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، با بیان اینکه یکی از بخش هایی که می‌تواند در این حوزه کمک کند، افزایش نیروگاه های کوچک مقیاس است، افزود: به این منظور باید حمایتها و راهکارهایی برای استفاده از بسته های تشویقی برای ادارات و دستگاههای اجرایی اعمال شود که از انرژی های خورشیدی برای تامین برق خود استفاده می کنند.

شهامی با بیان اینکه مولدهایی نیز در دستگاههای اجرایی برای برق اضطراری وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص برنامه ریزی هایی صورت گیرد تا سوخت گازوییل آنها تامین و ساعات مشخصی به همه دستگاههای دارای مولد سهمیه سوخت داده شود تا روزانه این مولدها هم در زمان اوج مصرف وارد مدار شوند.

وی با اشاره به تغییر نکردن ساعت رسمی کشور، گفت: همه ما با همکاری همدیگر در ماه های گرم سال بتوانیم مدریت خوبی در مصرف داشته باشیم،شاید تاثیر آن را در شهر و استان مشاهده نکنیم ولی قطعا در سطح کشور تاثیر بسزایی دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت : در پایان این مراسم از ۱۰ شرکت تولیدی و صنعتی و ۱۰ دستگاه اجرایی استان که بیشترین همکاری را با صنعت برق در زمان اوج مصرف سال گذشته داشتند، با اهدای لوح و تندیس تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha