آزادی ۱۱۸ مددجوی جرائم غیر عمد در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز با حضور رئیس سازمان زندان های کشور، تعداد ۵۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد و همچنین ۶۸ نفر از مددجویان با جرائم سبک آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۲۰ اردیبهشت ماه در جلسه شورای قضایی استان کرمان، اظهار کرد: با استفاده از جشن‌ های گلریزان توانستیم زمینه آزادسازی تعدادی از زندانیان را در استان کرمان فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: پیش‌ بینی ما این بود؛ که در جشن گلریزان امسال حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیارد تومان هم از محل کمک خیرین و هم بنگاه‌ های اقتصادی جمع‌ آوری شود، که تاکنون ۱۸ میلیارد تومان به حساب ستاد دیه واریز شده و مابقی آن نیز تا روزهای آینده واریز می‌ شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: امروز ۵۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد و همچنین ۶۸ نفر از مددجویان با جرائم سبک و با استفاده از تسهیلات قانونی آزاد شدند.

حجت الاسلام حمیدی؛ میزان بدهی ۵۰ نفر مددجوی غیرعمد را حدود ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و تصریح کرد: ۱۴۴ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان آن با اخذ رضایت از شاکی، مبلغ ۳۸ میلیارد تومان آن توسط خود مددجویان، مبلغ ۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان از طریق تسهیلات قرض الحسنه، مبلغ یک میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان از ستاد دیه کشور و مبلغ ۳ میلیارد و ۵۳۴ میلیون تومان از طریق ستاد دیه استان کرمان تامین شده است.

وی عنوان کرد: امروز ۲۱ نفر از مددجویان زندان کرمان، ۱۲ نفر از زندان جیرفت، ۵ نفر از زندان بم، ۴ نفر از زندان بافت، ۳ نفر از زندان رفسنجان، ۲ نفر از زندان زرند، ۲ نفر از زندان سیرجان و یک نفر از زندان شهرستان کهنوج آزاد شدند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، در خاتمه تاکید کرد: اصل را بر ایثار باید گذاشت‌ تا وورد محکومیت های مالی به زندان ها به حداقل برسد، چرا که متاسفانه سالانه صدها نفر به جرم محکومیت های مالی وارد زندان‌ ها می‌ شوند.

دادگستری کل استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha