اتمام خط آبرسانی به شهرهای بم و بروات با اعتبار یکهزار میلیارد تومان

استاندار کرمان با اشاره به اتمام خط آبرسانی به شهرهای بم و بروات از سد نساء و اتصال آن به مخازن شهری گفت: نزدیک به یکهزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و آب این پروژه از سد نساء شهرستان بم تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار، که به منظور پیگیری و بازدید از پروژه آبرسانی به شهرستان‌ های شرقی استان به بم سفر کرده است، از اتمام عملیات خط انتقال، تصفیه‌ خانه و ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به شهرهای بم و بروات خبر داد و گفت: طرح آبرسانی به شهرهای بم و بروات با حضور مسئولان کشوری افتتاح خواهد شد.

وی در جریان بازدید از طرح خط انتقال آب از سد نسا و تصفیه‌ خانه آب شرب شهرهای بم و براوات، افزود: بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

استاندار کرمان، تصریح کرد: آب این پروژه از سد نساء شهرستان بم تامین خواهد شد، که آب بسیار با کیفیتی است. تصفیه خانه مورد نیاز، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ آماده است و به محض نیاز شاید از حدود یک ماه دیگر، آب به شبکه تزریق خواهد شد.

فداکار، با اشاره به اینکه در صورت نیاز شبکه، آب در خط انتقال آبرسانی به شهرهای بم و براوات تزریق خواهد شد، تصریح کرد: این خط آبرسانی فعلا برای شهرهای بم و براوات بوده و ادامه این طرح برای شهرستان‌ های ریگان و فهرج و نرماشیر نیز آماده و مصوب شده است، که امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده مناقصه آن برگزار و کار اجرایی آن آغاز شود.

وی ابراز داشت: منابع دیگری نیز برای تامین آب شهرهای بم و براوات وجود دارد که در کنار آن، خط انتقال از سر نساء نیز به شبکه تزریق خواهد شد و کل جمعیت شهرهای بم و براوات در صورت نیاز از این آب استفاده خواهند کرد.

اتمام خط آبرسانی به شهرهای بم و بروات با اعتبار یکهزار میلیارد تومان


مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ ای استان کرمان نیز در این بازدید گفت: ‌برای پروژه آبرسانی به شهرهای بم و براوات تا امروز نزدیک به یک هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

علی رشیدی با اشاره به تکمیل تصفیه‌ خانه طرح آبرسانی به شهرهای بم و براوات، اظهار داشت: فاز اول و اضطراری این تصفیه‌ خانه، با ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آماده افتتاح است.

وی عنوان کرد: فاز دوم این طرح آبرسانی برای شهرهای نرماشیر، ریگان، فهرج است؛ که مطالعات پروژه انجام شده و در حال تصویب مطالعات هستیم و امیدواریم طی ۲ ماه آینده مناقصه اجرای این قسمت پروژه هم برگزار شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه برای فاز دوم این طرح آبرسانی به شهرهای نرماشیر، فهرج و ریگان حداقل ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه به صورت کلی یک هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha