تصفیه خانه فاضلاب سیرجان افتتاح شد

شبکه جمع‌ آوری و تصفیه خانه فاضلاب سیرجان شامل خطوط جمع‌ آوری و انتقال تصفیه‌ خانه خانه فاضلاب امروز از طریق ارتباط تصویری با رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آئین بهره برداری از شبکه جمع‌ آوری و تصفیه‌ خانه فاضلاب شهرستان سیرجان که با سرمایه‌ گذاری شرکت معدنی و صنعتی گل‌ گهر اجرایی شده است، صبح امروز در سفر رییس جمهور به استان کرمان، توسط دکتر رئیسی به صورت ویدیو کنفرانسی و با حضور وزیر نیرو، مسوولان استان کرمان، شهرستان سیرجان و مدیران منطقه گل‌ گهر برگزار شد.

مدیر عامل شرکت گل‌ گهر در ابتدای این آئین و در حضور رئیس‌جمهور گفت: پروژه جمع‌ آوری و تصفیه‌ خانه فاضلاب سیرجان با سرمایه‌ گذاری گل‌ گهر و مشارکت شرکت‌ های جهاد نصر، سرمایه‌ گذاری و توسعه گل‌ گهر، نظم آوران، توسعه عمران و مدیریت منطقه، شهرداری و توسط شرکت کاریز و با حجم سرمایه‌ گذاری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به مرحله بهره‌ برداری رسیده است.

مهندس ایمان عتیقی افزود: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۳۸۸ کیلومتر، ظرفیت تصفیه‌ خانه در شبانه‎روز ۲۶ هزار متر مکعب و میزان پساب نهایی پروژه در مراحل پایانی ۳۰۰ لیتر بر ثانیه است. ضمن اینکه روش تصفیه در این طرح از روش‌ ها و تکنولوژی به‌روز دنیاست که از جمله مزایای آن می‌ توان به جلوگیری از آلودگی آب‌ های زیرزمینی، ارتقاء بهداشت عمومی و کمک به صنعت اشاره کرد.

وی ضمن تشکر از همکاری و حمایت مسوولان استان کرمان و شهرستان سیرجان در اجرای این پروژه، اظهار داشت: از مردم شریف سیرجان به خاطر تحمل زحمت‌ها، عذرخواهی و از همراهی دلسوزانه‌ این عزیزان، صمیمانه تشکر می‌کنم.

دکتر فداکار استاندار کرمان نیز به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم گفت: پروژه‌ های بزرگی همچون فاضلاب شهری سیرجان، گهرپارک و احداث خط راه‌ آهن سیرجان به کرمان که شرکت گل‌ گهر در راستای مسئولیت های اجتماعی انجام داده، بسیار ارزشمند است و لازم است سایر شرکت‌ های استان، این اقدامات ارزنده را الگوی خود قرار دهند.

رئیس جمهور نیز در ادامه این مراسم با اشاره به افتتاح پروژه فاضلاب سیرجان با سرمایه‌ گذاری شرکت گل‌ گهر، ابراز داشت: کاری که شرکت های پیشران و فعال در استان کرمان در راستای خدمت به مردم انجام می‌ دهند، ارزنده و ماندگار است و لازم است از اقدامات و سرمایه‌ گذاری این شرکت ها، به ویژه در حوزه انرژی و فاضلاب شهری تقدیر کنم.

تصفیه خانه فاضلاب سیرجان افتتاح شد

فرماندار سیرجان نیز در این مراسم ضمن تبریک عید سعید قربان و فرارسیدن دهه ولایت با اشاره به اینکه پروژه شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب شامل ۳۸۸ کیلومتر خطوط جمع‌ آوری و ۷ کیلومتر خط انتقال تا تصفیه خانه و به ظرفیت ۲۶ هزار و ۵۵۰ مترمکعب در شبانه‌ روز است، اظهار داشت: افزایش سطح بهداشت عمومی و جلوگیری از آلودگی سفره‌ های آب زیرزمینی، زمینه استفاده بهینه و بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنعت، از جمله فواید و اثرات مثبت اجرای این پروژه است.

دکتر علی یعقوبی پور؛ با بیان اینکه جمعیت هدف این پروژه در فاز یک ۲۱۰ هزار نفر طراحی شده است، افزود: با اجرای این پروژه امکان توسعه فعالیت های آب و برق در پایین دست را نیز فراهم می کند و امروز مبنای بسیاری از فعالیت های که ارتباط مستقیمی با حیات و زندگی ما دارند، همان پروژه های غذایی که نیازمند آب هستند.

وی با بیان اینکه مصرف آب در دامداری ها و مزارع کشاورزی یکی از چالش های اساسی در حوزه آب است، تصریح کرد: اجرای این پروژه و تکمیل چرخه تصفیه می تواند عاملی باشد برای اجرای پروژه های توسعه ای کشاورزی نوین تا ما را از وابستگی نجات دهند و بتوانیم نیازهای اولیه را تامین کنیم؛ که امیدواریم در ادامه طرح های توسعه ای این پروژه، طرح های کشاورزی و دامداری نوین را نیز برنامه ریزی شود.

تصفیه خانه فاضلاب سیرجان افتتاح شد

فرماندار سیرجان با اشاره به اینکه طرح فاضلاب سیرجان از طرح‌ های بزرگ عمرانی است که سرآغاز اجرای طرح‌ های دیگر در شهرستان خواهد بود، بیان کرد: مدیران لایق، عامل پیشرفت هستند و امروز هم فرصت‌ های به وجود آمده باید زمینه پیشرفت و توسعه را در شهرستان به وجود آورد، که در حال تحقق هست و باید قدردان این مدیران باشیم.

علی یعقوبی پور در پایان ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های همیشگی مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی و همه مدیرانی که برای اجرا و تکمیل این پروژه تلاش کرده‌ اند، از صبر و شکیبایی شهروندان سیرجانی در اجرای پروژه جمع آوری شبکه فاضلاب تشکر و قدردانی نمود.

در ادامه این مراسم با دستور آیت‌الله رئیسی و به صورت ارتباط ویدیوکنفرانسی پروژه فاضلاب سیرجان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.

تصفیه خانه فاضلاب سیرجان افتتاح شد

تصفیه خانه فاضلاب سیرجان افتتاح شد

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha