آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان»، همزمان با روز«قلم» و در آستانه عید غدیر، با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور، مسئولان کشوری و استانی، شاعرانی از ایران، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان و اهالی شعر و ادب در تالار فرهنگ و هنر کرمان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ معاون پارلمانی رییس جمهور، در این آیین که با حضور مسئولان کشوری، استانی و جمعی از شاعران ایرانی و شاعرانی از کشورهای لبنان، عراق، سوریه و افغانستان برگزار شد، گفت: از شهردار کرمان و همه دست‌ اندرکاران برگزاری این جشنواره و شاعران مهمان از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، و شاعران همزبان افغانستان و شاعران هموطن در این جشنواره که از اشعار زیبای آنها استفاده کردیم، تشکر می‌ کنم.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

امیدوارم برنامه‌ هایی نظیر «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» استمرار یابد

محمد حسینی، با اشاره‌ به این سخن پیامبر(ص) که «مومن با شمشیر و زبانش جهاد می‌ کند»، افزود: بخش بزرگی از جهاد تبیین، توسط شاعران انجام می‌ شود.

معاون پارلمانی رییس جمهور با یادآوری نقش موثر و مثبت شاعران در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تصریح کرد: امیدوارم برنامه‌ هایی نظیر «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» استمرار یابد.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

شخصیتی مثل «شهید سلیمانی» جز با زبان شعر قابل وصف نیست

شهردار کرمان نیز، ضمن خوشامدگویی به اهالی شعر و ادب حاضر در مراسم، با بیان اینکه هیچ‌ هنری به اندازه شعر، توانایی ندارد، مفهوم عمیق و چندبعدی مقاومت را شرح بدهد، گفت: شخصیتی مثل«شهید حاج قاسم سلیمانی» جز با زبان شعر و هنر، قابل وصف نیست.

سعید شعرباف، افزود: اگر برای تعمیق مفهوم مقاومت تلاش کنیم، به اجتماعی شدن و مردمی شدن مفهوم مقاومت کمک کرده‌ ایم.

وی با یادآوری از کرمان، به‌ عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام، اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد؛ با استمرار این جشنواره در شهر حاج‌ قاسم، در سال‌ های آینده این موضوع را به‌ لحاظ کمی و کیفی گسترش دهیم.

شهردار کرمان، ادامه داد: تلاش ما این است که جشنواره جهانی شعر مقاومت در سال‌ های آینده نیز فارغ از اشخاص و الگوهای شخصی ادامه پیدا کند و به یکی از جشنواره‌ های شناخته‌ شده ایران در حوزه شعر بدل شود.

شعرباف در پایان، از حضور شاعران بزرگی که در این جشنواره حضور پیدا کردند، تشکر کرد.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

بیش از ۲۰۰۰ اثر از ۶۰۱ شاعر به دبیرخانه جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان ارسال شد

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان نیز در این آیین، با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره در سوم خرداد ماه سال گذشته به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، گفت: بیش از ۲۰۰۰ اثر از ۶۰۱ شاعر، در سه زبان یادشده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

مجتبی احمدی، افزود: پس از مرحله داوری اولیه، آثار ۱۴۷ شاعر به مرحله پایانی داوری راه پیدا کرد و در نهایت آثار ۲۰ شاعر به مرحله پایانی رسید.

وی بیان کرد: از همه کسانی که از آغاز تا انجام این جشنواره، ما را همراهی و یاری کردند، تشکر می‌ کنم.

دبیر جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، اظهار داشت: از طرف شهرداری کرمان که بانی اصلی این جشنواره است، از حامیان مالی جشنواره، مجتمع مس سرچشمه و شرکت صنعتی و معدنی گل گهر، شورای تخصصی و تیم اجرایی جشنواره تشکر می‌ کنم.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

شاعران برگزیده جشنواره شعر مقاومت معرفی شدند

در انتهای مراسم اختتامیه اولین دوره از جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان، در بخش شعر انگلیسی؛ «نرگس میر فیضی» از قم، «محمد خادم» از اصفهان، و در بخش شعر عربی محلی؛ «میلاد تیرگردون»، «مسعود محمدی»، «سعید آوی» و «عماد الکثیری» از اهواز، شایسته تقدیر اعلام شدند.

در بخش شعر عربی فصیح؛ «محمد باوی بحری» از ایران، «محمد باقر جابر» از لبنان، «علی نجم عبدالله» از عراق و «حسین عباسی» از ایران، به‌ترتیب به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در بخش شعر فارسی نو؛ «پریناز سعیدی» از زنجان، «فاطمه موسوی» از خرم آباد، «طیبه نیکو» از شیراز و «محمد مهدی احمدی» از افغانستان، به‌ ترتیب به‌ عنوان برگزیده معرفی شدند.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

در بخش شعر کلاسیک؛ «خدابخش صفادل» از نیشابو، «رضا خورشیدی‌ فرد» از قم و «عبدالرضا حسینی» از عنبرآباد جیرفت، شایسته تقدیر دانسته شدند و «سهیلا بیابانی» از رشت، «غلامرضا کافی» از شهربابک و «احسان کاوه» از تهران نیز، به‌ عنوان برگزیدگان اول تا سوم معرفی شدند.

همچنین لازم به‌ یادآوری است؛ که در مراسم پایانی اولین دوره از «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» شاعران برگزیده شعر خواندند، که با تشویق مستمر حاضرین همراه بود، گروه تواشیح هم‌ آوایی پیامبر اعظم(ص) سرودی را با مضمون حماسه و مقاومت در قالب ۴ زبان اجرا کرد و کلیپ های متعددی متناسب با حال و هوای جشنواره نمایش داده شد.

آیین اختتامیه «جشنواره جهانی شعر مقاومت کرمان» برگزار شد

شهرداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha