افتتاح سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان کشور در کرمان

در آستانه آغاز هفته بهزیستی و با حضور مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشور، مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان، مدیر کل بهزیستی استان کرمان و جمعی از مسئولین و خیرین محلی سومین مرکز اجتماع درمان مدار(TC) بانوان کشور در کرمان افتتاح و آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر کل بهزیستی استان کرمان در مراسم افتتاح این مرکز، در سخنانی با اشاره به اهمیت بازتوانی ونجات بانوانی که در گرداب مهلک اعتیاد گرفتار شده اند، عنوان داشت : بازگرداندن افراد گرفتار در دام این بلای خانمانسوز به دامان خانواده وجامعه بدون تردید از ارزشمندترین خدمات به جامعه است؛ که مستلزم طی کردن مسیری درست و اثر بخش می باشد تا با پایداری و تداوم زمینه ساز بازگشت موفق فرد به آغوش خانواده و جامعه باشد.

دکتر علیرضا وحیدزاده، افزود: مرکز TC از کاملترین و موثرترین متدهای روز وعلمی دنیا بهره مند است، که بر پایه تجارب به دست آمده از سالها فعالیت این گونه مراکز، در شهر کرمان و سایر نقاط کشور مراکز TC نتایج قابل قبولی را در به نتیجه رساندن چرخه درمان اعتیاد به همراه داشته اند، که این مهم عزم مسئولین را در راه اندازی این مرکز برای خدمت دهی به بانوان را جدی تر نمود وبه حمدالله هم اکنون شاهد آغاز به کار سومین مرکز در سطح کشوراز این نوع در شهر کرمان هستیم .

وی اظهار داشت : بحث اعتیاد در استان جدی است؛ اما نحوه مواجهه با پدیده اعتیاد در دهه های گذشته رویکرد تخصصی نبوده که این نگاه تغییر پیدا کرده و به سمت علمی و تخصصی رفته است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان؛ با تقدیر از شهردار کرمان به واسطه همراهی های شهرداری با بهزیستی، خاطرنشان کرد: ما باید درک کنیم که جامعه بشدت به خدمات ما نیاز دارد و باید با تعامل و هم افزایی بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم.

افتتاح سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان کشور در کرمان

در ادامه این مراسم مدیر کل زنان و خانواده وزارت کشوردر سخنان کوتاهی با تقدیر از زحمات و تلاش های انجام شده در تجهیز و راه اندازی این مرکز ، حفظ و ارتقاء کرامت والای انسانی به ویژه جایگاه ارزشمند بانوان در جامعه و به طور اخص در خانواده را از ارزشمند ترین و بهترین خدمات به جامعه دانست و گفت: بازگرداندن بانوانی که اغلب ناخواسته در دامان این بلای خانمانسوز گرفتار شده اند به دامان خانواده؛ مسیری مطمئن در کسب رضایت پروردگار می باشد.

زینب اختری با بیان اینکه امروز درگیر آسیب های اجتماعی هستیم، افزود: بانوان به عنوان عمود خانواده اگر حالشان خوب باشد، سایر اعضای خانواده نیز حال خوبی خواهند داشت.

وی عنوان داشت: در مسائل و مشکلات باید دست به دست یکدیگر بدهیم و افراد کنشگری که در این حوزه داوطلب فعالیت هستند را راهبری و حمایت کنیم.

مدیر کل دفتر بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به راه اندازی مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان، تاکید کرد: ابعاد مختلف توانمندسازی افراد هم باید در نظر گرفته شود و نباید افراد معتاد پس از دوره کوتاهی رها شوند، بلکه باید حمایت ها باید ادامه دار باشد.

اختری؛ تاکید کرد: سلامت روان افراد دارای اعتیاد باید با مشاوره بهبود پیدا کند و درمان با مشارکت اعضای خانواده پیگری شود تا فرد به اجتماع برگردد.

وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی زنان پس از اعتیاد بسیار مهم است و بر مهارت های فردی و اجتماعی این افراد تاکید داریم تا پس از انتخاب شغل به خود و خانواده کمک کنند.

در انتهای این مراسم غنی پور مسئول این مرکز ضمن عرض خیر مقدم به حضار از همراهی و همکاری موثر مسئولین ومجموعه های همراه از جمله بهزیستی، استانداری وشهرداری کرمان در راه اندازی سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد تقدیر نموده و به تشریح اقدامات انجام شده و روند ارائه خدمت در مرکز پرداخت.

شایان ذکر است؛ اعتبار راه اندازی سومین مرکز درمان اجتماع محور اعتیاد بانوان کشور در کرمان(TC) افزون بر ۸۰۰ میلیون تومان و در ۲۰۰ متر مربع مساحت با اشتغال ۷ نفر اعلام شده است.

اداره کل بهزیستی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha