تلاش برای ایجاد بهترین شرایط سلامت در کلان منطقه ۸ کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وسعت جغرافیایی و پراکندگی مناطق در کلان منطقه آمایشی ۸ کشور، گفت: تمام تلاش ما ایحاد بهترین شرایط سلامت برای این کلان منطقه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد در جلسه آغاز به کار ارزیابی بیرونی اعتبار بخشی موسسه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان به عنوان دانشگاه اصلی در کلان منطقه آمایشی هشت، رسالت و اهدافی دارد؛ که سعی ما در اجرایی شدن این اهداف است.

وی افزود: اجرای اعتبار بخشی در دانشگاه ها منجر به دستیابی به شاخص ها، برنامه ها و اهداف در یک برنامه زمان بندی مشخص می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد تاریخچه تاسیس این دانشگاه، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۶ دانشگاه علوم پزشکی کرمان با جذب دانشجوی پزشکی در محل موقوفه نوریه کرمان آغاز به کار کرد و بعد از آن با جذب دانشجوی رشته پرستاری در سال ۱۳۵۹ توسعه پیدا کرد و در سال ۱۳۶۳ رشته بهداشت دهان و دندان به آن مجموعه اضافه شد و در سال ۱۳۶۴ با جدا شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهد گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در استان بودیم.

دکتر احمدی نژاد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۸۲ عضو هیات علمی در این دانشگاه مشغول آموزش به ۵ هزار و ۴۶۴ دانشجو که ۲۱۱ نفر این تعداد را دانشجویان بین المللی شامل می شوند، هستند.

وی افزود: این دانشگاه دارای ۲۰ هزار و ۶۵ مترمربع فضای آموزشی، ۷ هزار ۹۹۷ مترمربع فضای کمک آموزشی است و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۲۲ هزار و ۹۷۸ مقاله از این دانشگاه در مجلات معتبر بین المللی نمایه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ در ادامه شمار کارمندان شاغل در دانشگاه را ۱۳ هزار و ۱۰۵ کارمند عنوان و بیان کرد: این کارمندان شامل کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی، طرحی و ضریب کا، شرکتی، نیروهای پیام آور، نخبگان و وظیفه می شود.

دکتر احمدی نژاد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان دارای ۲۸ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهری، ۴۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده ای و اورژانس هوایی است.

وی ادامه داد: در این دانشگاه ۲۵۳ خانه بهداشت، ۱۰۵ پایگاه بهداشت شهری، ۵۸ پایگاه غیر ضمیمه ای بهداشت شهری، ۵۸ پایگاه ضمیمه ای شهری، ۴۷ مرکز خدمات جامع سلامت شهری، ۴۱ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و چهار پایگاه بهداشت روستایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ با اشاره به اقدامات شاخص دانشگاه در دو سال اخیر، تصریح کرد: تدوین آیین نامه چگونگی انتخاب استاد ممتاز و برگزاری تجلیل از اساتید ممتاز و منتخب، بازنگری و تصویب آیین نامه ارزشیابی اساتید، فعال کردن اساتید مشاوره دانشجویی از طریق تشکیل کمیته مرکزی، راه اندازی سامانه ارتقاء اعضای هیات علمی، گسترش فضای دانشکده ها، راه اندازی اولین اندیشکده حکمرانی وقانون گذاری در استان کرمان و راه اندازی ۲۸ واحد آموزشی به بیمار از جمله این شاخص ها به شمار می رود.

دکتر احمدی نژاد؛ برگزاری اردوهای جهادی مناطق محروم، راه اندازی مرکز نوآوری سلول های بنیادی پزشکی و بازساختی در دانشگاه، نصب دستگاه توموتراپی و چندین دستگاه دیگر که کرمان به عنوان قطب اصلی تشخیص و درمان سرطان در مرکز جنوب شرق شناخته می شود، برگزاری جلسات بدون تعصب که در صدا و سیمای مرکز کرمان پخش می شود، برگزاری جلسات بر مدار حقیقت در راستای جهاد تببین، راه اندازی خانه مطبوعات، راه اندازی زمین پینت بال و برگزاری جشنواره فرهنگی قرآنی ورزشی صبا را از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه در دو سال اخیر عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: کسب اعتبار پنج ساله برای دانشکده داروسازی، کسب اعتبار سه ساله برای دانشکده پزشکی، کسب اعتبار یک ساله برای مراکز آموزشی درمانی تحت پوشش دانشگاه و کسب رتبه اول دستگاه های اجرایی توسط دانشگاه از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه به شمار می رود.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha