دعوت از مردمان دیار کریمان جهت شرکت در "پویش نذر خون"

مدیرکل انتقال خون استان کرمان از راه‌ اندازی پویش نذر خون همزمان با سراسر کشور در کرمان خبر داد و گفت: کسانی که شرایط اهدای خون را دارند با همراه داشتن کارت ملی می‌ توانند با حضور در مراکز اهدای خون در این اقدام خداپسندانه در ماه های محرم و صفر شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر ایرج شکوهی از راه‌ اندازی پویش نذر خون با شعار«اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» همزمان با فرا رسیدن ایام محرم در استان کرمان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اهدای خون در ماه‌ های گرم سال کاهش یافته است؛ این پویش از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر همزمان با سراسر کشور در استان کرمان برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه در ماه محرم نذورات متعددی انجام می‌ شود و نذر خون نیز می‌ تواند در کنار این نذورات مورد توجه باشد، افزود: برگزاری این پویش نجات‌ بخش، همزمان با ایام عزاداری ماه محرم می‌ تواند در نگاه جامعه به‌ ویژه نسل جوان و بانوان به یک مسئولیت اخلاقی و انسانی تبدیل شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمان؛ ابراز امیدواری کرد: امیدواریم فرهنگ اهدای خون بتواند در پیوند با فرهنگ‌ های اصیل اعتقادی همچون ایثارگری مکتب عاشورا به جایگاهی رفیع در باور مردم دست یابد.

شکوهی تصریح کرد: امیدواریم در ایام ماه محرم جوانان همانگونه که در آیین‌ های عزاداری حضوری پررنگ دارند، اهدای خون به بیماران را نیز در اولویت قرار داده و با اهدای خون خود نجات دهنده کسانی باشند؛ که چشم انتظار قطرات حیات بخش خون هستند؛ تا به زندگی عادی بازگردند.

وی با بیان اینکه تمام پایگاه‌ های انتقال خون در سراسر استان آماده خدمت‌ رسانی به عاشقان امام حسین(ع) است، اظهار کرد: کسانی که شرایط اهدای خون را دارند با همراه داشتن کارت ملی می‌ توانند با حضور در مراکز اهدای خون در تأمین خون سالم برای بیماران کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان در پایان خاطرنشان کرد: به‌ منظور سهولت در حضور اهدا کنندگان در پایگاه‌ های انتقال خون، افراد می‌ توانند به سایت http://nobatdehi.ibto.ir مراجعه کرده، تاریخ و ساعت حضور خود در مراکز انتقال خون سراسر استان را مشخص کرده و بر اساس این پیش ثبت‌ نام در زمان دلخواه برای اهدای خون مراجعه کنند.

سازمان انتقال خون استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha