راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس در کرمان/کرمان پایتخت دوخت های اصیل ایرانی

دبیر شورای فرهنگ عمومی و مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از راه‌ اندازی انجمن طراحان مد و لباس کرمان خبر داد و گفت: کرمان پایتخت و مبدأ رودوزی‌ های اصیل ایرانی بر روی لباس‌ های معاصر است و پته‌ دوزی کرمان شهره جهانی دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید امامی، در نشست تخصصی با فعالان حوزه مد و لباس کرمان با بیان اینکه موضوع مُد یک امر فرهنگی است و صنعت بازیگر اصلی صنعت مد است، گفت: ساماندهی طراحان مد و لباس در دستور کار قرار گرفته است.

وی ساماندهی طراحان مد و لباس در کشور را نیاز ضروری دانست و افزود: تمام حمایت‌ ها در عرصه آموزش، مالی و مالیاتی در این سامانه انجام می‌ شود و تلاش ما این است؛ که مشاغل خانگی، صنایع تولیدی لباس و مؤسسات تک منظوره تحت حمایت ارشاد نیز بتوانند در این سامانه ثبت‌ نام کرده و عضو شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور؛ با بیان اینکه ظرفیت‌ استان کرمان در حوزه طراحی، تولید لباس فاخر و به ویژه رودوزی‌ های اصیل ایرانی بی‌ نظیر است و خصلت جهانی دارد، اظهار کرد: کرمان پایتخت و مبدأ رودوزی‌ های اصیل ایرانی بر روی لباس‌ های معاصر است و پته‌ دوزی کرمان شهره جهانی دارد.

امامی؛ از راه‌ اندازی انجمن طراحان مد و لباس کرمان خبر داد و افزود: با تشکیل این انجمن امیدواریم حداقل هر سه ماه یک بار نمایشگاهی از بهترین آثار، طراحی‌ ها و تک‌ دوزی‌ های بانوان استان برپا شود.

وی؛ جشنواره مد و لباس فجر را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این جشنواره در بهمن‌ ماه برگزار می‌ شود و حتماً بخش استانی جشنواره دوازدهم در کرمان برگزار خواهد شد؛ که با نمایش، رقابت و کارگاه‌ های جنبی همراه است.

راه اندازی انجمن طراحان مد و لباس در کرمان/کرمان پایتخت دوخت های اصیل ایرانی



مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تصریح کرد: ایجاد مکتب طراحی ایران و مدارس نمونه طراحی لباس را در دست اقدام داریم؛ که امیدواریم ظرف سه ماه آینده یکی از این مدارس نمونه در کرمان تشکیل شود؛ تا اینگونه بخشی از عقب‌ ماندگی‌ هایی که طراحان و بانوان هنرمند کرمانی در حوزه جشنواره‌ ها و صنعت ملی پوشاک دارند، جبران شود و این نیازمند همکاری بیشتر شهرداری، اداره صمت و اصناف با کارگروه مد و لباس استان است.

امامی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان خرد، فعالان حوزه کالای حجاب و اعضای سامانه طراحان مد و لباس، بیان کرد: تلاش داریم این افراد از امکانات تسهیلاتی کشور برخورد شوند و اخیراً یکی از بانک‌ ها تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی قرض‌ الحسنه به طراحان لباس اختصاص داد و این به غیر از تسهیلاتی است؛ که از سوی وزارت کار و در حوزه مشاغل خانگی پرداخت می‌ شود.

وی با تأکید بر اینکه هر بانویی که در حوزه تولید حجاب فعال است از حیث سرمایه در گردش با تمام وجود حمایت می‌ شود، افزود: تمامی تسهیلات پرداخت شده در این حوزه قرض‌ الحسنه است. همچنین سامانه فروش بر خط حجاب و پوشاک فاخر ایرانی اسلامی تا پایان تابستان آغاز به کار می‌ کند؛ که با تبلیغات بالای این سامانه دغدغه فروش رفع می‌ شود.

مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور از برپایی نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در هندوستان خبر داد و عنوان کرد: با همکاری رایزن فرهنگی برگزاری هفته فرهنگی ایران و برپایی نمایشگاه‌ های پوشاک، حجاب، صنعت و هنر پوشاک ایرانی اسلامی در کشورهای مختلف در حال انجام است و تاکنون در مسکو به‌صورت موفق برگزار شده‌ است.

امامی یادآور شد: در ونزوئلا نیز این امر رقم می‌ خورد؛ اما یکی از بزرگترین نمایشگاه‌ های تخصصی پوشاک و هنر صنعت ایران پاییز امسال در هندوستان و دهلی برگزار می‌ شود، که در این نمایشگاه جایگاه ویژه‌ ای به هنرمندان کرمان اختصاص داده شده است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha