کاهش بازه زمانی صدور و اصلاح اسناد مالکیت اولویت ماست

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در بازدید سرزده از اداره ثبت و اسناد شهرستان سیرجان؛ گفت: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند و کاهش بازه زمانی فرآیندهای ثبتی و صرفه‌ جویی در وقت و هزینه مراجعین در دستور کار ماست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی هاشمی؛ صبح امروز ۲۶ مرداد ماه در آغازین روزهای تصدی مسئولیت جدید، به صورت سرزده از اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان بازدید و در جریان اقدامات انجام شده قرار گرفت.

وی با تحسین عملکرد این واحد ثبتی در نصب بنر مصادیق حقوق ارباب رجوع و ایجاد ایستگاه مطالعه برای غنی‌ سازی اوقات انتظار مراجعین، بیان داشت: مردم ولی نعمت مسئولین هستند و تکریم ارباب رجوع تکلیف شرعی و قانونی ماست.

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان؛ خاطر نشان کرد: تکریم ارباب رجوع علاوه بر گشاده‌ رویی و حسن رفتار، ارائه خدمات با کیفیت در سریع‌ ترین زمان ممکن را شامل می‌ شود و باید با اتخاذ تدابیر و راهبردهایی، بازه زمانی فرآیندهای ثبتی را کاهش دهیم.

هاشمی با تاکید بر ضرورت کاهش هزینه مراجعین، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ های در دست اقدام این اداره کل انعقاد قراردادهای نقشه‌ برداری و تثبیت نقشه کلیه اراضی و املاک استان در سیستم کاداستر به منظور کاهش حداکثری هزینه مراجعین و جلوگیری از اطاله روند رسیدگی به پرونده‌ های ثبتی است.

وی؛ حدنگاری اراضی کشاورزی را کار ویژه سازمان ثبت در سال جاری عنوان و تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت برای املاک علاوه بر افزایش ارزش اقتصادی و ایجاد امنیت خاطر مالکین، از بروز اختلافات ملکی جلوگیری نموده و بهداشت قضایی و اقتصادی را در پی دارد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان؛ مزایای پرشمار اسناد حدنگار جهت ترغیب مالکین به اخذ سند مالکیت را ضرورتی مهم دانست و افزود: طرح یکشنبه‌ های روستایی و برگزاری سلسله جلسات آگاه‌ سازی چهره به چهره با مالکین اراضی کشاورزی اقدامی ارزشمند در راستای جهاد تبیین است؛ که الحمدلله اداره ثبت اسناد و املاک سیرجان در اجرای این طرح از حیث استمرار و پیوست رسانه‌ ای، عملکرد مطلوبی داشته است.

شایان ذکر است؛ هاشمی در جریان این بازدید سرزده، ضمن گفتگو با تعدادی از مراجعین، در جریان روند رسیدگی به پرونده آن‌ ها قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص این پرونده‌ ها صادر کرد.

اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان- روابط عمومی

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha