رفع مشکل اینترنت با نصب ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در استان کرمان

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: به زودی ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان کرمان نصب و مشکل مکالمه و اینترنت روستاییان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جواد عبدالکریمی در جلسه تبیین طرح توانمندی و کارآفرینی مردم پایه روستاها با عنوان «تکام» که با حضور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان برگزار شد؛ اعلام کرد: ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان کرمان نصب و مشکل مکالمه و اینترنت روستاییان برطرف می‌ شود.

وی افزود: با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی، ۳۵۵ ایستگاه مخابراتی در سراسر استان کرمان نصب و ۲۷۰ ایستگاه به اینترنت پرسرعت مجهز می‌ شود و با ارتقای ۲۷۰ ایستگاه، زمینه بهره‌ مندی بهتر روستاییان از ظرفیت مکالمه و اینترنت اپراتورهای موجود در کشور فراهم می‌ شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمان گفت: برای اجرای هر چه بهتر سند تحول روستا تحت عنوان «تکام» برای مواردی نظیر دوراپزشکی( دوراپزشکی به کارگیری فناوری الکترونیک و دیجیتال به منظور اعمال مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی از بیمارانی است که در نقاط دور از مرکز بهداشتی درمانی به سر می‌ برند)، آموزش از راه دور و موارد دیگر به اینترنت نیاز است؛ که مقدمه آن ایجاد زیرساخت‌ هایی نظیر ایستگاه‌های مخابراتی در سراسر استان است.

حسین ساجدی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان هم در این نشست گفت: این اقدام همچنین با هدف تامین زیرساخت سند توسعه و تحول روستایی انجام می‌ شود و اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ازای هر سایت جدید ۷ میلیارد تومان و برای هر سایت ارتقا ۳ میلیارد تومان برای انجام این مهم تخصیص یافته است.

در این جلسه همچنین در خصوص روستای هوشمند و اشتغال در فضای مجازی و سایر موارد مورد استفاده روستاییان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha