کاهش رتبه فضای کسب و کار در استان کرمان؛ نوید بخش کاهش نرخ بیکاری

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: کاهش رتبه فضای کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۶ طی یک سال اتفاق بسیار خوبی بود، که در این راستا نقاط قوت اقدامات این حوزه را تقویت و ضعف ها را رفع می کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد رضا وحیدی با ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات استان کرمان گفت: ۳۰ دستگاه استانی مشمول نظام بودجه ای در استان داریم، که هزار و ۷۷۸ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای این دستگاه ها به استان ابلاغ شد و ۳۷.۸ درصد از این اعتبارات تاکنون به دستگاه ها تخصیص داده شد.

وی افزود: ۵ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک سال جاری به استان کرمان ابلاغ شده است؛ که در مجموع به صورت متوسط از تمامی منابع(ابلاغ اعتبارات استانی ۹.۲ درصد، سه درصد نفت ۶.۱ درصد و متوازن ۱۰.۶ درصد، ۲۷ صدم ارزش افزوده ورزش ۱۰.۵ درصد) ۵.۶ درصد ابلاغ اعتبارات داشتیم.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: برش استانی برنامه هفتم توسعه را براساس طرح آمایش استان با همکاری فرابخشی دستگاه های اجرایی تدوین و برای تصویب به تهران ارائه می شود؛ ضمن آنکه ۸۰ درصد کار برنامه هفتم در حوزه استان کرمان از سال گذشته انجام شده و در این زمینه منتظر چارچوب های کلی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وحیدی با اشاره به چارچوب کلی برنامه هفتم توسعه، عنوان کرد: این برنامه باید مبتنی بر شناخت و تحلیل دقیق توانمندی ها، مسائل چالش ها و ناهمگونی های احتمالی استان ها، نقش استان در تقسیم کار ملی و استانی با تاکید بر پیشران های اصلی توسعه و مزیت های منطقه ای باشد.

وی با اشاره به اجماع استانداری، سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه های ملی و استانی در ارائه نظرات برای برنامه هفتم توسعه، تصریح کرد: تنوع در شیوه های تامین مالی طرح های زیرساختی، الگوهای مرتبط با اقتصاد مردمی و مدل‌های جدید جذب سرمایه گذاری خارجی مورد توجه است

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: مباحث مرتبط با عدالت اجتماعی، رفع محرومیت و کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در استان های کمتر برخوردار مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن اولویت ها و مباحث کلیدی استان همچون آب مد نظر است.

وحیدی اضافه کرد: ۱۰ برنامه اجرایی برای رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی اقتصادی کرمان تدوین کردیم و برای هر برنامه یک متولی در نظر گرفتیم به عنوان مثال اقتصاد و دارایی متولی حوزه بهبود فضای کسب و کار شده است

وی ابراز داشت: کاهش رتبه فضای کسب و کار استان کرمان از ۳۱ به ۱۶ طی یک سال اتفاق بسیار خوبی بود که در این راستا نقاط قوت اقدامات این حوزه را تقویت و ضعف ها را رفع می کنیم./ سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha