طی ۸ سال اخیر هیچ تحولی در پایگاه های امدادی نشده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، گفت:طی هشت سال اخیر در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هیج تحولی انجام نشده است بطوری که به لحاظ آمایش سرزمین در استان زنجان تعداد ۱۰ پایگاه امداد و نجات کسری وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حکمت‌اله هاشمی در دیدار با نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هلال‌احمر طرح کسری خدمت سربازی نجاتگران فعال پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، اظهار کرد: انتطار داریم‌ نمایندگان مجلس در صحن علنی به این مهم رای دهند که بر اساس آن به ازای هر سال فعالیت نجاتگران یک تا ۲ ماه از خدمت سربازی آنها کسر شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هلال احمر استان بیش از ۱۹ هزار داوطلب دارد که از این تعداد بیش از یکهزار نجاتگر در این استان بر اساس ثبت در سامانه با هلال احمر همکاری فعال دارند، افزود: با این‌میزان مشارکت جوانان در فعالیت های هلال احمر توانسته ایم بخشی از دغدغه حاکمیت را کاهش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به به ماده ۲۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تقاضا داریم این ماده اصلاح شود چرا که بر اساس آن دریافت حقوق که به تبعیت از قانون استخدام کشوری است ،دریافتی ها بسیار پایین بوده که انتطار می رود حقوق کارکنان هلال احمر بر اساس قانون خاص تعیین شود که با تحقق این مهم جهشی در دستمزد و معیشت پرسنل ایجاد خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه قانون در اساسنامه خلاء دارد که باید تخصیص ۴۲ درصد از نیم درصد حق ثبت اسناد رسمی به هلال احمر انجام شود، گفت: تخصیص این میزان حق ثبت به هلال احمر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد که با تحقق حق ثبت به هلال احمر اعتبارات این مجموعه افزایش یافته و به لحاظ تجهیزات و خودرویی وضعیت مناسبی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در استان زنجان به لحاظ آمایش سرزمین تعداد ۱۰ پایگاه امداد و نجات کسری وجود دارد، افزود: طی هشت سال اخیر در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای هیج تحولی انجام نشده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امسال خیرین چهار قطعه زمین برای ساخت پایگاه امداد و نجات جاده ای به هلال احمر هدیه کرده اند که کلنگ این‌زمین ها برای احداث بر زمین زده خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه پروژه ملی هلال احمر ابهر هشت سال است که به دلیل نبود اعتبار راکد مانده است، بیان کرد: این پروژه باید تا پایان سالجاری افتتاح شود که برای تکمیل طرح نیازمند۳۰ میلیارد تومان اعتبار است.

هزینه برای هلال احمر در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است

در ادامه حجت الاسلام حسن شجاعی نماینده مردم ابهر و خرمدره با بیان اینکه هلال احمر یکی از مهمترین و تاثیرگذار ترین دستگاه های اجرایی نظام است که برای نجات جان انسان‌ ها بدون مرز بندی و خط کشی تلاش می کند، اظهار کرد: همچنین مردمی بودن هلال احمر از دیگر ویژگی های بارز این مجموعه است.

وی با بیان اینکه امدادگران و نجاتگران با علاقه شبانه روز به هموطنان خدمات می دهند، تاکید کرد: هزینه برای هلال احمر در جهت افزایش سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هلال احمر مجموعه ای مفید و موثر است، خاطرنشان کرد: مشکلات و موضوعات مطرح شده هلال‌احمر را پیگیری خواهیم کرد چرا که نتیجه آن هدیه برای مردم و هلال احمر باشد.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha