امید به زندگی بانوان زنجانی بالاتر از آقایان است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: امید به زندگی زنان در استان زنجان ۸۱.۰۳ و مردان ۷۶.۶۶ سال است، که طبق برآوردهاو آمارها در سایر کشورها نیز امید به زندگی بانوان بطور میانگین بالاتر از آقایان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، مشهود تقیلو ظهر روز یکشنبه(۲۸ آبانماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار کرد: امید به زندگی یک عامل بسیار مهمی در سلامت است،که خوشبختانه از ابتدای انقلاب تا کنون سیر افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در این زمینه این بوده که باید عوامل اصلی مرگ و میر شناسایی و در اولویت برنامه های سلامت قرار گیرد، افزود: در این راستا بیماری های قلبی و عروقی به عنوان شایع ترین عامل مرگ و میر شناخته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه از عوامل مهم و مؤثر بیماریهای قلبی و عروقی،دیابت و فشارخون است، بیان کرد: وزارت بهداشت در این راستا با تحقیق و پژوهش و بر اساس اطلاعات دقیق بیماری های دیابت و فشارخون را در اولویت برنامه ها قرار داده است.

تقیلو با بیان اینکه در حال حاضر طرح "پویش ملی سلامت خانواده" از ۲۰ آبان ماه سال جاری شروع و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد، افزود: این طرح توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان جلوتر از متوسط کشوری در حال اجرا دارد و با مراجعه مردم به خانه های بهداشت روستایی و شهری بصورت رایگان اندازه گیری قند خون،فشارخون و قد و وزن انجام میشود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف در طرح ملی غربالگری دیابت و فشارخون، افراد ۱۸سال و بالاتر است، اظهار کرد: در استان زنجان ۷۹۶هزار و ۳۳۳ نفر جمعیت هدف ما در این طرح هستند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امید به زندگی مردم استان زنجان ۷۸.۹۵ است، افزود: به تفکیک جنسیتی امید به زندگی زنان در استان زنجان ۸۱.۰۳ و مردان ۷۶.۶۶ سال است، که طبق برآوردهاو آمارها در سایر کشورها نیز امید به زندگی بانوان بطور میانگین بالاتر از آقایان است.

تقیلو با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توجه به امید به زندگی شناختن عوامل مطرح در کاهش عمر است، اظهار داشت: در استان زنجان شایع ترین عامل بیماریهای قلبی و عروقی است که در حدود ۳۹.۵۸ درصد و در درجه دوم انواع سرطان ها با ۱۵.۷۳ درصد است.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha