کد خبر: آبرسانی-سیار-به-430-آبادی-خراسان-جنوبی
۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
آبرسانی سیار به 430 آبادی خراسان جنوبی

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین امامی" در جمع خبرنگاران از انجام اقداماتی برای رفع مشکلات مجتمع های روستایی استان به منظور گذر از آخرین تابستان قرن، خبر داد و گفت: مشکل مجتمع آبرسانی روستاهای حاشیه شهر طبس با اتصال مجتمع به یکی از چاه‌های این شهر از طریق احداث خط انتقال 5.1 کیلومتری ظرف ۲ ماه حل شد و ۲۲۰۰ نفر، تابستان را بدون مشکل سپری کردند.

وی افزود: در مجتمع آبرسانی حسین آباد نهبندان هم مشکل ۴۵۰۰ نفر با تامین کسری آب مجتمع از طریق اتصال به شبکه شهر نهبندان رفع شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجتمع پسوچ بیرجند هم با حفر و تجهیز یک چاه و ارتقای ایستگاه پمپاژ، ظرفیت تامین آب از حدود ۳۰ لیتر به ۴۲ لیتر در ثانیه افزایش یافت و در یک مقطع مشکل رفع شد، اما با توجه به گستردگی مجتمع و رشد بالای روستای دستگرد و فعالیت چندین مجتمع دامداری مشکلات موجود به حداقل رسید و مشکل روستاهای بالادست هم با استفاده از ناوگان سیار مرتفع شد.

امامی با اشاره به رفع مشکل پروژه ترکیبی شهر اسدیه و روستای درمیان و چندین روستای دیگر شهرستان درمیان، ادامه داد: در روستای امین آباد سربیشه هم با همراهی مردم شبکه های اصلی و فرعی اجرا و افتتاح شد و مردم از آب سالم و بهداشتی بهره مند شدند.

تنش آبی در هیچ شهری نداریم

به گفته وی، در حوزه شهری با وجود تمامی محدودیت‌ها و رشد مصرف با اقداماتی که انجام شد، تقریبا تنش آبی در هیچ شهری نداشتیم؛ البته در آبیز که شبکه آبرسانی آن در چند نقطه نیازمند اصلاح بود، ۳۵ درصد شبکه اصلاح و بازسازی شد و احداث مخزن و خط انتقال را هم به‌ویژه برای شهرک جدید در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه امسال یکسری مجتمع روستایی و مخازن را افتتاح کردیم، اظهار کرد: مخزن ۲۰۰۰ مترمکعبی سرایان را افتتاح کردیم و مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی قائن را تا پایان سال به بهره برداری می‌رسانیم و مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بیرجند هم برای رفع کمبود فشار مسکن مهر تکمیل شده و مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی دستگرد نیز تا پایان سال افتتاح می‌شود.

امامی با ذکر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۳۰ روستای پرجمعیت تا قبل از پیک تابستانه از آب سالم و پایدار برخوردار شوند، گفت: یکی از اقدامات اساسی ما در آبرسانی سیار، این بود که سرانه هر خانوار را در پیک تابستانه از ۸۹ به ۱۲۰‌ لیتر رساندیم.

وی ادامه داد: 12 هزار سرویس آبرسانی سیار برای 430 آبادی با جمعیتی بالغ بر 60 هزار نفر انجام شده است.

 وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا قبل از پیک تابستانه ۳۰ درصد ظرفیت آبرسانی سیار استان را کاهش دهیم و با پایدار کردن شبکه‌ها نیاز به آبرسانی سیار به این مناطق نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha