کد خبر: آمادگی-ایران-برای-المپیک-در-اوج-کرونا-ن
۳ دی ۱۳۹۹، ۹:۵۲
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک دکتر صالحی امیری : کشور ژاپن و کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) برای برگزاری این رویداد ورزشی، دو شرایط پیش‌بینی کرده‌ است، اگر تا سال آینده ویروس کرونا در جهان همچنان وجود داشته باشد، المپیک با محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی خاص و دقیقی که مدنظر این برگزارکنندگان آن است، برگزار خواهد شد و اگر واکسن کرونا تولید شود و امنیت کافی برای ورزشکاران و تماشاگران وجود داشته باشد، در آن شرایط المپیک ۲۰۲۰ به شکل باز و گسترده‌تری برگزار خواهد شد.
خوشبختانه اکثر تیم‌های ورزشی و ورزشکاران ایران، مجوز برگزاری اردوهای محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دریافت و تمرینات و اردوهای خود را با رعایت پروتکل‌های ورزشی آغاز کرده‌اند. البته ورزشکاران ما نیز مانند ورزشکاران سایر کشورها، با یک وقفه زمانی برای مسابقات و تمرینات مواجه شده‌اند، اما تقریبا همه تیم‌های قهرمانی ایران درگیر شروع تمرینات و مسابقات هستند تا بتوانند آماده‌سازی مناسب جسمانی و بازگشت به شرایط ایده‌آل ورزشی را برای حضور در مسابقات انتخابی و المپیک داشته باشند. از هفته گذشته تیم‌های کشتی، والیبال و چند رشته ورزشی دیگر اردوهایشان را آغاز کرده‌اند و به‌زودی سایر رشته‌های ورزش قهرمانی نیز تمرینات و اردوهایشان را آغاز خواهند کرد ما برای هر رشته ‌ورزشی‌ و براساس سیاست‌های ستاد عالی کرونا، شرایط خاصی را طراحی می‌کنیم که ورزشکاران دچار بیماری و آسیب ناشی از ویروس کووید ۱۹ نشوند، ستاد عالی کرونا فعال است و درحال برگزاری جلسات با وزیر محترم ورزش و کمیته ملی المپیک است و دائم شرایط ورزشکاران را رصد می‌کنیم.
با توجه به شرایط روز، جامعه و مجامع ورزشی در مواجهه با ویروس کرونا تصمیم‌گیری می‌کنیم. ورزش دنیا و ایران از پاندمی کرونا لطمه دیدند و باعث کاهش فعالیت‌های قهرمانان شده است، اما وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همچنان حداکثر فعالیت‌ها را برای ایجاد بستر لازم جهت حضور قهرمانان ایرانی در المپیک دنبال خواهد کرد و اولویت ما موفقیت آنها با حفظ سلامتی ورزشکاران است. قطعا ما با هماهنگی فدراسیون‌ها و تیم‌های ملی، تدابیری را برای نفرات جایگزین در صورت ابتلای ورزشکاران به ویروس کووید ۱۹، اندیشیده‌ایم. اما مشکل اینجاست که اگر در حین مسابقات یک ورزشکار به کرونا مبتلا شد، وضعیت چگونه خواهد بود و این نگرانی همه کشورهاست. قطعا با چشم‌انداز فعلی نمی‌توانیم به‌طور حتم بگوییم که وضعیت شیوع کرونا در کشور ژاپن و دهکده برگزاری مسابقات چگونه خواهد بود، اما با تجارب و پیشینه‌ای که از مدیریت‌های ورزشی ژاپنی‌ها سراغ داریم، بدون تردید در سلامت دهکده المپیک و رعایت پروتکل‌ها مشکلی نخواهیم داشت.
باید این نکته را هم اضافه کنم که شرایط ورزش قهرمانی ایرانی تحت تاثیر تحولات ویروس کرونا در جهان است و به همین خاطر صحبت‌های امروز قطعی نیست و مبتنی بر سیاست‌های کمیته المپیک در آینده خواهد بود. هر تغییر یا تصمیمی از سوی IOC گرفته شود، ما نیز با توجه به آن شرایط و وضعیت‌مان را تغییر خواهیم داد، ولی قطعا با شرایط فعلی در زمان تعیین‌شده المپیک توکیو برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha