کد خبر: ارائه-مشاوره-های-گروه-درمانی-به-تیم-درم
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دبیر کارگروه سلامت روان در بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، با بیان اینکه کارگروه سلامت روان در بحران با همکاری نیمی از اساتید و دستیاران روان پزشکی در حال خدمت هستند، خاطر نشان کرد :با توجه به اینکه کادر درمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند ، با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی احتمال درگیری زیادی با کرونا دارند.

وی تصریح کرد :دستیاران و اساتید عفونی، داخلی، طب اورژانس به دلیل ارتباط نزدیک با بیماران کرونایی در معرض خطر زیادی هستند و متاسفانه بسیاری از تیم درمان برای بار دوم مبتلا به این بیماری شدند.

دکتر طاهری گفت :حجم بالای کار، شرایط سخت و دوری از خانواده می تواند تیم درمان را دچار فشار روحی کند از همین رو دستیاران روان پزشکی در قالب گروه های درمانی و مشاوره فردی، خدمات مشاوره ای خود را ارائه می دهند.

وی تاکید کرد :مردم در چند ماه اخیر باید نحوه برخورد با بحران کرونا را آموخته باشند و بعد از این بتوانند محیط زندگی آرامی را برای خود ایجاد کنند.

دبیر کارگروه سلامت روان در بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر تغییری در روند زندگی  همراه با استرس است و افراد باید با تغییرات جدید، سازگاری خود را با محیط افزایش دهندگفت :مدیریت هیجانات، شناخت کافی از روحیات افراد و سازگار شدن با شرایط زندگی کرونایی، می تواند محیط خانه و کار را لذت بخش کند تا فرد برای به دست آوردن نشاط و آرامش به بیرون از خانه نرود و مبتلا به بیماری کرونا نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha