کد خبر: دوباره-نظری-از-سوی-ترامپ-و-دوباره-شروع-م
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۳۴
دوباره نظری از سوی ترامپ و دوباره شروع مخالفت‌ها، اینبار از سوی پنج چشم!
به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از FP، اعضای پنج چشم و تحلیلگران اطلاعاتی با تلاش برای متهم کردن چین و انتشار ویروس به‌دلیل اشتباهات ایمنی چینی مخالفت می کنند. علیرغم ادعاهای دولت ترامپ مبنی بر اینکه کووید-19 از یک آزمایشگاه دولت چین سرچشمه گرفته است، سه عضو مشارکت اطلاعاتی و منابع مشترک پنج چشم و منابع درون ایالات متحده با این قضیه مخالف هستند.

جامعه امنیت ملی در حال بی‌اهمیت جلوه دادن نظریه است

پنج چشم و کروناویروس استرالیا، انگلستان و كانادا به طور قطع از اطمینان آشكار آمریكا حمایت نمی كنند كه کروناویروس به طور عمدی یا تصادفی از یك آزمایشگاه چینی بیرون كشیده شده باشد. هر سه کشور عضو پنج چشم، پیمان جاسوسی پس از جنگ هستند که به منظور به اشتراک گذاری اطلاعات بین دولت های هم اندیشه، به همراه نیوزلند طراحی شده است.

تحقیقات درباره‌ی منبع کروناویروس باید همچنان ادامه یابد!

در حالی که شواهد زیادی وجود دارد مبنی بر اینکه مقامات دولت چین جنبه هایی از میزان و شدت کووید-19 را در اوایل دوره مخفی کرده است، اتاوا، کانبرا و لندن گفته اند که تحقیقات در مورد منبع ویروس باید ادامه یابد. فاکس نیوز در هفته های اخیر با اطمینان از آمریكا گزارش داده است كه كروناویروس به‌طور تصادفی از یك آزمایشگاه ایمنی در ووهان، مرکز اصلی شیوع بیماری بیرون آمده است. در پی این خبر، رسانه های خبری گزارش دادند، پکن تلاش کرد تا با سرزنش یک بازار سیاه در آن نزدیکی، نارسایی ها را برطرف کند. روز یکشنبه، هنگامی که سیاست خارجی از نخست وزیر کانادا درباره جاستین ترودو در مورد این ارزیابی ها سؤال کرد، وی گفت که هنوز نتیجه گیریخیلی زود است. در حالی که او درباره اینكه آژانسهای اطلاعاتی كانادا در حال تحقیق در مورد این ادعا هستند یا خیر، اظهارنظر نمی كرد، اما اظهار داشت كه این مسئولیت پنج چشم  این است كه پاسخ بسیاری از سؤال‌هایی كه مردم می پرسند پیدا كنند. مترجم: معین حبیبی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha