کد خبر: دومين-كنگره-دوسالانه-بين‌المللي-آنكو
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۱۲

دومین کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان-بزرگداشت پرفسور پروانه وثوق، آغاز به کار کرد.

 

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دومین کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان - بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق، به همراه بخش دانشجويي ٢٢ تا ٢٤ ارديبهشت ١٣٩٥ همزمان با ٢٥ سالگى محك در تنها بيمارستان فوق تخصصى سرطان كودكان در خاورميانه برگزار می شود.
اين كنگره علمى با همكارى انجمن خون و سرطان كودكان ايران، انجمن خون و سرطان كودكان آلمان(GPOH) و همراهى مراكز علمى و دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور با امتياز بازآموزي براي گروههاي پزشكي و پيراپزشكي برگزار خواهد شد.
در این کنگره 15 مهمان بين المللى كه در معتبرترين بيمارستان ها و مراكز تحقيقاتي جهان همچون st.jude آمريكا و انيستيتو گوستاو روسى فرانسه فعاليت مى كنند، از كشورهاي انگلستان، آلمان، هلند، ايتاليا، آمريكا و اردن حضور داشته و در سخنرانی‌های خود آخرین دستاوردهای پزشکی را بیان می‌کنند.

در افتتاحیه این کنگره دكتر محمدهادی ایازی، قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد و دكتر حسن ابوالقاسمی، رئیس انجمن خون و سرطان کودکان ایران و جمعى از برجسته ترين فوق تخصصان خون و سرطان همچون پروفسور مردآويژ آل بويه و دكتر اردشير قوام زاده حضور داشته و سخنانی ایراد می‌کنند.
محک به دنبال برگزاري نخستین کنگره بین‌المللی خون و آنكولوژي در سرطان در سال 1393، اين رويداد علمي را به یادمان پرفسور پروانه وثوق بنیانگذار آنکولوژی کودکان در ایران برگزار مي‌كند.
پرفسور پروانه وثوق از ابتدای فعالیت بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان محک به صورت داوطلبانه به عنوان رئیس هیأت امنا و رئيس شوراي پزشكي محك لحظات عمر و دانش ارزشمند خود را تا آخرین روز حیات وقف کودکان مبتلا به سرطان کرد.
کدخبرنگار41020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha