کد خبر: رسانه-ها-مهمترین-عامل-در-ارتقای-فرهنگ-ت
۲ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰
رسانه ها مهمترین عامل در ارتقای فرهنگ تغذیه کشور هستند
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، دکترآزیتا حکمت دوست گفت: رسانه ها، صدا و سیما، شبکه های اجتماعی و سایت انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور می توانند نسبت تغییر عادات خرید نادرست و عدم خرید مواد غذایی که از ارزش غذایی کافی برخوردار نیستند اطلاع رسانی کنند. چرا که بسیاری از مردم اطلاعات مستند و مورد اطمینان در اختیار ندارند و در قبال برخی مواد غذایی بی ارزش هزینه زیادی پرداخت می کنند. سرپرست معاون تحقیقات و فناوری انستیتو و دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی کشور مصرف چیپس، پفک، انواع شیرینی و خامه را محصولاتی با میزان کالری بالا دانست و افزود: این مواد غذایی ماده مغذی کمی برای بدن دارد. اما می توان غلات سبوس دار یا پروتئین هایی که از مواد مغذی مناسب تری برخوردار هستند، جایگزین آنها شود. بنابراین تامین مواد غذایی به طور هوشمندانه مهم است و یک رژیم غذایی سالم  باید متنوع، متعادل و سالم باشد، چرا که دریافت مواد و محصولات غذایی سالم و ایمن، علاوه بر اینکه از بیماری های مزمن پیشگیری می کند، در حالات روحی و خلقی افراد نیز تاثیرگذار است. ایشان با بیان اینکه افرادی که امگا ۳ بیشتری دریافت می کنندکمتر دچار بیماری های التهابی و افسردگی می شوند، اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، انتخاب غذایی مردم می تواند به گونه ای باشد که  با هزینه کمتر بتوانند مواد غذایی مفید از جمله سبزیجات،  پروتئین ها، تخم مرغ،  سویا و حبوبات که منبع غذایی مناسب  و سرشار از آنتی اکسیدان ها و فیبرها هستند را تامین کنند. سرپرست معاونت تحقیقات و فناوری انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور وتصریح کرد: امروزه می توان در بسیاری از موارد بیماری های شایع، همچون سندرم روده تحریک پذیر و کبد چرب غیر الکلی را با رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی درمان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha