کد خبر: سنجش-وضعیت-tod-در-کل-شهر-تهران
۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۹
سنجش وضعیت TOD در کل شهر تهران

شهربانو امانی رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به جایگاه و توسعه حمل‌ونقل( محور TOD ) در شورای شهر، اظهار داشت: با توجه به نظام اداری کمیته‌ای بنام کمیته TOD در شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد و زیر مجموعه کمیسیون عمران و حمل و نقل، با قدرت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت کمیته TOD شورای اسلامی شهر تهران، سعی بر این بود تا ابتدا منابع علمی و مطالعاتی مورد نیاز برای پروژه TOD را تامین کنیم، گفت: برای دست‌یابی به این امر به سراغ ترجمه منابع دست اول این حوزه رفتیم و کتاب‌های متعددی ترجمه و چاپ شد و در اختیار کارشناسان قرار گرفت.

رییس کمیته تی او دی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: همزمان چندین همایش و نشست تخصصی هم برگزار کردیم تا TOD تنها محصور و محدود در شورای شهر نماند و به سطح مدیران و شهروندان نیز تسری یابد.

امانی با تاکید بر اینکه اقدام به تصویب مواد و قوانین مورد نیاز برای اجرای TOD در شهر تهران کردیم، گفت: برای مثال در برنامه 5ساله سوم و در ماده 52 به‎ صراحت به موضوع TOD و الزامات اجرایی آن اشاره کردیم؛ حتی مصوبه‌ای مبنی بر اینکه هر منطقه هر سال باید یک خیابان را به خیابان کامل تبدیل کند، در شورا به تصویب رسید.

وی بیان داشت: همچنین دستورالعمل‌های مختلفی تهیه کردیم از جمله دستورالعمل اجرای خیابان کامل و در ادامه به سراغ بدنه شهرداری رفتیم و اقدام به آموزش نزدیک به 500 نفر از کارشناسان مناطق مختلف شهرداری کردیم. همزمان اقدام به ایجاد یک سامانه برای سنجش و اجرای TOD در تهران کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تلاش همکارانمان بر این بود که سامانه به‌گونه‌ای طراحی شود که کار با آن برای همه عزیزان و همکاران راحت باشد و بتوانند اطلاعات مورد نیاز را نیز جمع آوری و مدیریت کنند.

امانی افزود: قصد داریم با توجه به توانایی‌های کارشناسان و سامانه طراحی شده، اقدام به سنجش وضعیت TOD در کل شهر تهران کنیم.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha