کد خبر: مدیر-مرکز-تحقیقات-علوم-اعصاب-دانشگاه-ب
۵ اسفند ۱۳۹۵، ۱۹:۳۵

مدیر مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه بقیه‌الله با بیان اینکه انسان باید در فتارهای فردی و اجتماعی حریمها را حفظ کند، گفت: حریمشکنی، قدرت تصمیمگیری انسان را نابود می کند.

 

به گزارش خبرگزاری سلامت هدایت صحرایی در نخستین کارگاه نوروبیولوژی هیجان و مدیریت احساس که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی در تالار امام رضا(ع) دانشکده پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد فضای سالم برای بقای نسل و افزایش قدرت تصمیمگیری جوانان در جامعه ضروری است.


وی با اشاره به اینکه نوروبیولوژی عملکرد دستگاه عصبی را در افراد محک می زند، افزود: رعایت قوانین و حریمها در جامعه انسانی و بیولوژیک موجب رشد و پیشرفت افراد میشود، چرا که تحقیقات پزشکی نشان میدهد که حریم شکنی سلامت افراد را به طور ناخود آگاه به خطر میاندازد.


صحرایی تصریح کرد: ما اگر میخواهیم جوان اصلاح شود، باید فضای سالمی برای او مهیا کنیم و در صورتی که او در محیطی با شدیدترین تحریکات بیولوژیک قرار داشته باشد، جامعه آسیبهای زیادی خواهد دید.
 وی شناخت حریم و خط قرمزها را بهترین راهکار برای کاهش استرس عنوان کرد و افزود: حرمت شکنی بزرگترین خسارت دینی و اجتماعی در جامعه اسلامی محسوب می شود.
صحرایی گفت: امروز افراد زیادی هستند که پوشش را یک پدیده دینی تلقی میکنند و می گویند رعایت نکردن حجاب هیچ ضرری برای انسان ندارد، این در حالی است تحقیقات علمی نشان میدهد که  حجاب پدیده‌ای انسانی و بیولوژیکی است.


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: مناطقی از مغز در بحث عملکرد شناختی و فیزیولوژیک در رابطه با دیدن، بویایی، پوشش و سایر محرک‌ها در جنس مخالف فعالیت میکند که این نقاط تحریک پذیر در مغز فقط به بینایی محدود نمی شود، بلکه حس بویایی و بقیه حس ها را نیز شامل می شود.
یادآور می‌شود؛ سلسله نشست‌های «الگوی سوم» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و با حضور اساتید کشوری در دانشگاه‌های سطح شهر برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha