کد خبر: بازدید-رییس-کمیسیون-بهداشت-و-درمان-مجل
۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۸

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،  دکتر شهریاری که مسئولیت دبیرکلی مجمع خیرین سلامت کشور را نیز بعهده دارد، به اتفاق اعضای هیات مدیره این مجمع و با همراهی معاون درمان و مدیران دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و مسئولان مرکز روانپزشکی رازی، از بخش های مختلف این مرکز که بزرگترین و قدیمی ترین مرکز درمانی روانپزشکی خاورمیانه است، دیدن کرد.

 وی پس از بازدید از مرکز رازی، در نشستی چند ساعته با مسئولان دانشگاه و این مرکز آموزشی و درمانی، در جریان مشکلات حوزه های مختلف مرکز رازی بلحاظ تجهیزاتی، بودجه ای و اعتبارات تخصیصی و همچنین، نیازهای مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا قرار گرفت.

 دکتر" بیژن خراسانی " معاون درمان و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی درباره مباحث مطرح شده در این نشست، نیز در این باره گفت: رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بنا به دعوت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، ضمن بازدید از امکانات مرکز بزرگ روانپزشکی رازی، با مشکلات مرکز که دارای شرایط خاص و فراتر از یک مرکز درمانی است، آشنا شد. چرا که کارکنان و کادردرمانی مرکز رازی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به  بیش از یک هزار و 200 بیمار بستری با انواع اختلالات اعصاب و روان، باید به بیش از 600 بیمار مزمن که اکثرا از داشتن خانواده محرومند، انواع خدمات پزشکی، توانبخشی و امکانات زندگی روزمره را نیز ارائه بدهند.

وی افزود: دکتر شهریاری بعنوان رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در خصوص رفع مشکلات بودجه ای و اعتباراتی مرکز روانپزشکی رازی، قول همکاری داد، ضمن آنکه از موضع دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور، به نیازهای مربوط به ملزومات لازم جهت پیشگیری از بیماری کرونا در میان جمعیت بزرگ بیماران مرکز روانپزشکی رازی که بخش اعظم آنان را بیماران مزمن و دائمی تشکیل می دهند، توجه کرده و اجرای برنامه های حمایتی از طریق خیران سلامت و پویش مردمی، با پشتیبانی رسانه ها بویژه صدا و سیما را امکانپذیر دانست.

 دکتر خراسانی در پایان ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها، منافع هرچه بیشتر بیماران، کادر درمانی و کارکنان سختکوش مرکز روانپزشکی رازی را در پی داشته باشد.

   گفتنی است، دکتر حسینعلی شهریاری با کسب رای در دوره جدید مجلس، برای یک سال به عنوان رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی انتخاب شده است، ضمن آنکه دبیرکلی مجمع خیرین سلامت کشور را عهده دار می باشد که با تصمیم شورای اجتماعی وزارت کشور و با ابلاغ وزیر کشور به تمامی استانداران، مسئولیت هماهنگ کننده ظرفیت خیرین در استان ها  به منظورهماهنگی و بسیج ظرفیت خیرین برای مقابله با کرونا را دارد و نمایندگان این تشکل مردمی، عضو ستاد مبارزه با کرونای استانی هستند.

 لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان تخصصی روانپزشکی رازی و توانبخشی رفیده و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء و نظام مافی و بکارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی که از متخصصان بنام کشور می باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت در سه حوزه سلامت (سلامت روان، سلامت اجتماعی و توانبخشی)  را به بیماران و نیازمندان جامعه ارائه می دهد.

 مركز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی (امین آباد) به عنوان يكي از بزرگترین و قديمي ترين بيمارستان هاي روانپزشکی منطقه خاورمیانه، در سال ۱۲۹۷ شمسي در وسعتي حدود يكصد هكتار ، در شرق شهر ري و دامنه جنوبي كوه بي بي شهربانو (بخش امين آباد) تاسيس شد.

 این مرکز تخصصی روانپزشکی که از سال ۱۳۷۴ تحت نظارت مستقيم دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي قرار گرفته است، علاوه بر خدمات روانپزشكي، پيراپزشكي، پرستاري، روانشناسي، كار درماني، مددكاري (اعضاي تيم درمان و توانبخشي)، خدمات كلينيكي و  پاراكلينيكي چون دندان پزشكي، راديولوژي، آزمايشگاه، نوار قلب، الكتروآنسفالوگرافي و فيزيوتراپي به مددجويان و بیماران بستری، و مراجعان سرپایی ارائه مي دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha