کد خبر: ارتباط-مستمر-با-خانه-های-هلال-حفظ-شود
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، علی طاهری در جلسه کمیته هماهنگی، راهبردی و نظارت برخانه های هلال افزود: خانه های هلال شعبه ای کوچک از جمعیت هلال احمر در سطح شهرها و روستاهای استان است.

وی افزود: باید دقت شود که در خانه های هلال حوزه های امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و آموزش دخیل و تاثیرگذار هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه باید از خانه های هلال خروجی مثبتی بگیریم، اظهار کرد: پس از راه اندازی و افتتاح خانه های هلال، ثبت نام و جذب اعضا  انجام شود و این مهم از طریق ثبت در سامانه باشد.

طاهری گفت: بعد از این مرحله آموزش های هشت و 22 ساعته کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات برای اعضایی که ثبت نام کرده اند در خانه های هلال باید با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام شود.

وی به ارتباط مستمر با خانه های هلال تاکید کرد و افزود: بسته های معیشتی کمک مومنانه از طریق خانه های هلال در سطح شهرها و روستاها انجام شود و شناسایی افراد کم برخوردار نیز از طریق همین خانه ها انجام شود تا به اهداف جمعیت هلال احمر برسیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: باید ارتباط مستمر با خانه های هلال ادامه داشته باشد و این مهم تنها به آموزش ها خلاصه نشود چرا که در تلاش هستیم تا خانه های هلال با مدیریت جدید، انسجام و توجه بیشتر فعالیت کند.

طاهری با بیان اینکه باید درروستاهایی  200 خانوار جمعیت دارند، خانه هلال راه اندازی شود، گفت: هیات های مذهبی، شرکت ها، مساجد و تکایا برای راه اندازی خانه های هلال مناسب است تا بتوانیم در مواقع حوادث و بلایای طبیعی از پراکندگی و ظرفیت های موجود در خانه های هلال محلات و ادارات در مناطق شهری و روستایی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید خروجی از خانه های هلال در خصوص آموزش و ثبت نام اعضا افزایش یابد و خروجی اصلی پرورش و تربیت امدادگر باشد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: حداقل 20 درصد از اعضای ثبت نام شده در خانه های هلال باید در راستای پرورش امدادگر در مواقع بحرانی و حوادث تربیت شود.

طاهری گفت: افراد مستعد امدادگری در خانه های هلال حین آموزش شناسایی شود و این افراد وارد دوره های عمومی و تخصصی امداد و نجات شوند.

وی افزود: جلسه ای نیز با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و مدیرکل تبلیغات اسلامی در خصوص راه اندازی خانه های هلال در مساجد تشکیل شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در شهرستان ها روسای شعب با مسئولین شرکت های صنعتی وارد همکاری و مذاکره در خصوص راه اندازی خانه های هلال در این مراکز شوند.

طاهری تاکید کرد: باید روسای شعب جمعیت هلال احمر با همکاری، ارتباط و تعامل بیشتر با فرمانداران، بخشداران و دهیاران در خصوص راه اندازی خانه های هلال تلاش جدی تری انجام شود.

جلسه کمیته هماهنگی ، راهبردی و نظارت برخانه های هلال با حضور روسای شعب هلال احمر استان و معاونین به صورت ویدئو کنفرانسی تشکیل و هر کدام از حاضران در این جلسه مسائل و موضعات مربوط به خانه های هلال را مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha